Erfaringer med canesten-tabletter?

babydrøm2015+2017

Glad i forumet
Oktoberskattene 2015
Da jeg var på TUL mistenkte legen en soppinfeksjon, hun tok en prøve og resultatet viste at hun hadde rett. Hun ba med ta en 6 dagers kur med canesten-tabletter, men å bruke fingeren og ikke den aplikatoren (som det også står i pakningsvedlegget). Jeg tok pille nr 3 i går kveld og i dag har det kommet litt blod når jeg er på do.

Fikk selvfølgelig panikk av blodet, men så kom jeg på at kanskje det kan ha noe med pillene å gjøre? Er det noen som har blødd i forbindelse med en sånn pillekur før?

I pakningsvedlegget under bivirkning står det:

Ikke kjent (kan ikke anslås ut ifra tilgjengelige data):
Magesmerter, bekkensmerter, hevelser, rødhet i huden (erytem), hud som flasser på/rundt kjønnsorganene eller vaginalblødning.

Så kan jo være det skyldes pillen.. da er jo neste spørsmål om det kan være farlig for babyen og jeg bør slutte (har 3 piller igjen i kuren). Så mye man skal bekymre seg for...

Mye blod? Eller type fra en rift? I såfall kan du jo ha rispet deg litt da du førte inn vagiatoren? Er det mye bør du nok ringe legevakten og si at du er gravid, og nå blør etter canestenbehandling.

Mye blod? Eller type fra en rift? I såfall kan du jo ha rispet deg litt da du førte inn vagiatoren? Er det mye bør du nok ringe legevakten og si at du er gravid, og nå blør etter canestenbehandling.

Det er ikke mye, typ noen dråper på papiret når jeg tørker meg. Og ikke mørkt blod, men ganske lyst. Kan jo godt hende jeg har rispet litt.. har googlet litt og leste om flere på kvinneguiden ol som hadde opplevd små blødninger ved de tablettene, så tror det EE vanlig, men er jo nå redd for om det kan være farlig siden jeg er gravid..
har heldigvis time til kontroll hos jordmor imorgen tidlig så får spørre henne også. Men blir så engstelig...

Jeg tok noen sånne melskesyrevagitorer og da kom det litt blod i utfloden etter 3 dager. Tenker det skjedde fordi slimhinnene er veldig skjøre, og at det ikke var farlig på noe vis :)

Har hatt flere tilfeller med sopp i dette svangerskapet og sist svangerskap, da det er ganske vanlig med min bakgrunn. Sist fikk jeg rosa utflod ifbm en behandling med canesten. Legen min sa det var pga skjøre slimhinner, da miljøet blir veldig tørt i skjeden ved infeksjon.

Jeg tok noen sånne melskesyrevagitorer og da kom det litt blod i utfloden etter 3 dager. Tenker det skjedde fordi slimhinnene er veldig skjøre, og at det ikke var farlig på noe vis :)
Samme. Er jo såpass langt uti dette nå at jeg tenker det vil komme mer enn bare noen dråper om det er noe skikkelig galt.

Har hatt flere tilfeller med sopp i dette svangerskapet og sist svangerskap, da det er ganske vanlig med min bakgrunn. Sist fikk jeg rosa utflod ifbm en behandling med canesten. Legen min sa det var pga skjøre slimhinner, da miljøet blir veldig tørt i skjeden ved infeksjon.

Godt å høre at flere har opplevd dette! Kunne du fortsette behandlingen selv om du fikk rosa utflod eller anbefalte legen deg å stoppe og prøve noe annet?

Eg har kun behandla med 1 stk vagitorie per behandling, så dette var etter en pille. Har hatt 2 behandlinger så langt dette svangerskapet (12+5 i dag), men denne gangen var det svak rosa utflod ene gangen. Men da hadde eg gått med det ett par uker, så det var rimelig tørt inni der [emoji85] Men har som sagt kun behandlet med 1 stk 500mg tablett per behandling. Lureste er vel å ringe legekontoret å høre hva dei sier :)

Back
Topp