Erfaringer med BeSafe Izi Go

Totenlykke

Andre møte med forumet
Hei! Jeg er en førstegangsgravid, som prøver å manøvrere meg rundt i utstyrsjungelen, og trenger litt hjelp Har noen av dere erfaringer med BeSafe Izi Go bilsetet? Erfaringer både med og uten Isofix. Ser det kommer veldig bra ut i tester, men alltids greit med litt brukererfaringer i tillegg.. Setter stor pris på om dere vil hjelpe meg litt!

BeSafe er kjent for å være tunge, plasskrevende og dyre. Og krevende å montere uten IsoFix. Så når det finnes andre, sikre alternativer som er enklere å bruke, tar mindre plass og er billigere ser jeg ingen grunn til å velge BeSafe. 
Det sikreste setet gjennom tidene er Maxi Cosi Cabriofix med Easyfixbase. 

Dette er en meget god stol. Men siden den er så mye mindre enn izi sleep, så kan du risikere at du må bytte ut den mye tidligere hvis du får ett barn som er fysisk stort. Men den varer nok 6-7 mnd uansett, og lengre hvis du må.

Anbefaler den selfølgelig med isofix, men ellers er den lik å montere med belter som de andre babystolene. Den er også mye lettere enn izi sleep.

Sicily skrev:
BeSafe er kjent for å være tunge, plasskrevende og dyre. Og krevende å montere uten IsoFix. Så når det finnes andre, sikre alternativer som er enklere å bruke, tar mindre plass og er billigere ser jeg ingen grunn til å velge BeSafe. 

Du snakker om izi sleep. Be safe har kommet med en ny stol, izi go,  som er tilsvarende med de andre babystolene på markedet. Denne er mindre, lettere, og leveres både med og uten isofixbase. Kommer MEGET godt ut i test.

gutt09jente11 skrev:
Ville uansett gått for Maxi Cosi CabrioFix jeg da, med base :)

Hvorfor det?

Jeg skjønner ikke hvorfor besafe blir dømt rett ned hver gang en slik tråd dukker opp.
Ja, for noen år siden kom de noen få poeng under de andre stolene. Men nå har virkelig besafe kommet seg, og fortjener og få bedre omtale enn de gjør her inne.

Kom i allefall med ett argument om hvorfor du velger maxi cosi fremfor besafe.

Jeg likte det veldig godt! Mamma leide et sånt til datteren min når hun var liten og det var mye lettere og mer "handy" å ha med seg rundt enn det svære tunge Acta Graco setet vårt. Så jeg skal kjøpe det til den nye som kommer i nov siden Graco-setet vårt nå drar litt på årene.

Jeg er kjempe fornøyd med det setet.
Det er ikke tungt, og det er kjempe enkelt å montere.
Syns babyen lå ganske godt nedi setet da han var helt fersk, og ja. Jeg anbefaler det setet hvertfall emoticon

imsa gto skrev:

Sicily skrev:

Du snakker om izi sleep. Be safe har kommet med en ny stol, izi go,  som er tilsvarende med de andre babystolene på markedet. Denne er mindre, lettere, og leveres både med og uten isofixbase. Kommer MEGET godt ut i test.

Izi sleep var kanskje tungt å bæra, men da tok med 30 sek å montera da i bil med bilbeltene..

Sunshine* skrev:

imsa gto skrev:

Sicily skrev:

Izi sleep var kanskje tungt å bæra, men da tok med 30 sek å montera da i bil med bilbeltene..

enig! jeg valgte maxi cosi denne gangen mye pga. jeg skulle ha ett sete å bære med meg, men har base. Hadde izi sleep sist og det er ett lett sete å montere. Men når enkelte har bestemt seg for at ett merke ikke fungerer så skinner det igjennom på svarene.

og for å svare HI så har jeg ingen erfaringer med nye setet til besafe.

Back
Topp