erfaringer med bade-park-ferie?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg sitter og fabulerer på sommeren, og har litt lyst på badeland, type bø sommerland, badeparken i dyreprken eller fortell meg om andre. Altså, utebad, ikke en svømmehall. Og fint vær. Men ikke sydenreise , jeg tenker av ulike årsaker bilferie, trolig norge, evt sverige eller danmark kan vurderes.

Noen med erfaringer de vil dele?

Hvor er den?

Vi reiser altså med en på nesten ti som kan svømme men ikke helt svømmedyktig, ei på 7,5 og ei på 2,5 som ikke svømmer. Mellomste flyter og driver med benspark (vi har en mnd igjen av svømmekurset)

Så oversiktelig og tilbud til de som ikke kan svømme er litt vesentlig

Har hvert i Bø mange ganger. Synes parken er topp, med masse forskjellig. Vi har sovet på camping plass i telt.

Hvor er den?

Vi reiser altså med en på nesten ti som kan svømme men ikke helt svømmedyktig, ei på 7,5 og ei på 2,5 som ikke svømmer. Mellomste flyter og driver med benspark (vi har en mnd igjen av svømmekurset)

Så oversiktelig og tilbud til de som ikke kan svømme er litt vesentlig
I Sverige , mulig litt langt å kjøre

I Sverige , mulig litt langt å kjøre

Googlet, og ja, egentlig litt langt å kjøre, å dra til Sverige med hunden er vel ikke sånn rett frem antar jeg, og å dra fra henne såpass lenge som er aktuelt med såpass lang tur (for langt å kjøre betyr behov for lenger opphold) er egentlig heller ikke en veldig god løsning.

For ja, dersom hunden lver til hun blir 15 så har vi altså for dem som ikke også leer mine tanker i skravletråden, en gammel hund som stresses av å overlates til andre, svigers kan fungere men kennel utgår med høye kneløft.

Og deler av sommeren, den første uka mi, er låst til korpstur til Bornholm for et ukjent antall av oss.

Bø sommarland er helt ok. Litt slitt park. Den er ikke så dyr da om man er litt fleksibel på hvilke dager man kan gå. Skara sommarland i Sverige er vist en god del finere har jeg hørt. Eller er det kjekt med sånne kombi billetter til dyreparken og badelandet der. Koselig badeland der.

Sommarland i Bø er bra! Dyreparken sin synes jeg ikke var så bra, men helt grei for en dag.

Men alt avhenger jo av bra vær - noe jeg synes har vært dårlig med de siste årene. Husker vi alltid dro til Bø da jeg var lita, så på værmeldingen og bestemte oss kvelden før hvis det var en dag med strålende sol og varm temp. Gjort det med mine barn også, men det har jo aldri vært ordentlig varmt, så det ble liksom ikke samme kosen når ungene fryser.

Bø synes vi var elendig så vi kommer ikke til å dra dit igjen , bortkastet penger for både oss og de vi reiste med.

Vært i sommar landet leksand. Flere år siden, men da bodde vi i hytter like utenfor og hadde strand og diverse i området. Fint sted. Men kan endret seg siden den gang

Var i bø for 15-16 år siden. Husker jeg syns det var kjempestas :-)

Var i bø for 15-16 år siden. Husker jeg syns det var kjempestas :)

Det var veldig gøy for meg for ca 25 år siden også, men i kveld fabulerer hodet mitt mer på noen dager i dyreparken, det var vår beste ferie da vi var der for 4-5 år siden. Sleng på at de eldste nå ikke lenger er i "måååå på doooo nåååå" alder og den yngste har fortsatt bleier, så kan det bli litt enklere også :P

Skara sommerland har jeg hørt er helt topp.

Vi var der i fjor. Det var møkkete, ekkelt og stinket urin over hele anlegget. Rett under 3 t å kjøre fra grensa.

Bø i Telemark og Dyreparken har vi gode erfaringer og opplevelser fra :happy:

Det kan vel muligens fort være foskjellig fra sesong til sesong og hvilken tid på sesongen, og også sånnsett hvilken dag, man kan være uheldig med været, ansatte, renhold, sykdom etc.

Men med de ungene jeg har så tenker jeg litt i retning dyrepakren og kombibiletter så kan vi bade noe, men gjøre mye annet gøy også. For faktisk er de jo ikke akkurat badenymfer... Og de er sklie-pingler. I motsetning til sin mor, som elsker sklier, men ikke får med ungene....

I Skara har de badeland, lekeparker og karuseller. Det er utrolig billig der, både hytte, inngang og mat i parken.

Last edited:
Back
Topp