Erfaringer med at egget slippes før det er modent?

Gravid

Glad i forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Julibarna2024☀️
Jeg var hos gynekolog i går (tirsdag), da var egget 17mm og han sa at eggløsningen kom til å skje torsdag (når egget er 21mm). Jeg fikk positiv eggløsningstest mandag og tirsdag, men i dag har den vært negativ 3 ganger. Egget må ha sluppet nå, hadde kraftige eggløsningssmerter i går, og litt svakere i dag.

Hva skjer om kroppen min slipper et umodent egg? Det overlever vel ikke da..? Hva gjør man da egentlig? Har fått letrozol til neste syklus, men funker det for å modne eggene skikkelig?

Hei. Jeg har hatt mange syklus der egget døde. Fikk mensen på dag 21. Altfor tidlig.
Jeg tar letrozol. Og det har funket. Har fått fine syklus

Jeg var hos gynekolog i går (tirsdag), da var egget 17mm og han sa at eggløsningen kom til å skje torsdag (når egget er 21mm). Jeg fikk positiv eggløsningstest mandag og tirsdag, men i dag har den vært negativ 3 ganger. Egget må ha sluppet nå, hadde kraftige eggløsningssmerter i går, og litt svakere i dag.

Hva skjer om kroppen min slipper et umodent egg? Det overlever vel ikke da..? Hva gjør man da egentlig? Har fått letrozol til neste syklus, men funker det for å modne eggene skikkelig?
Jeg har vært på UL der største folikkel var 13mm, og fått beskjed om å sette Ovitrelle 2-3 dager senere når forventet størrelse er 17mm ++.
Det har jeg blitt gravid av, så jeg tror ikke du skal stresse for mye med det heller. Ring heller til gynekologen og spør☺️

Back
Topp