Vurderer vannfødsel denne gangen. Søkt ABC i Oslo, og om jeg får plass er jeg sikret føderom med badekar. Det har alltid hjulpet med et varmt bad på mensensmerter for meg, og tenker det er en god smertelindring ved en fødsel også. Klarte meg uten epidural sist, men hadde ikke mulighet til å prøve badekar siden det var fullt på Ullevål så fikk et rom uten badekar. Brukte også 1 time og 15 minutter på å presse sist, så selvfølgelig også litt spent på hvor lett/vanskelig det er å pushe i vann.
Hva er deres erfaring med å føde i vann? Var det vanskelig å presse? Og hvordan var det når jordmor ser mindre av hva som skjer der nede og kan holde igjen i mindre grad? Føltes det skummelt, eller klarte man å stole på seg selv eller at jordmor så nok?
Hva er deres erfaring med å føde i vann? Var det vanskelig å presse? Og hvordan var det når jordmor ser mindre av hva som skjer der nede og kan holde igjen i mindre grad? Føltes det skummelt, eller klarte man å stole på seg selv eller at jordmor så nok?