Erfaringer med å bli gravid etter Cerazette?

FrkVerpesyk

Gift med forumet
Marsboerne2017
Februarbarna 2020
Hei,

Jeg fikk en nydelig datter for 13 måneder siden og har tatt Cerazette siden seksukerskontrollen etterat hun ble født. Har aldri hatt mensen mens jeg har tatt Cerazette og syns for så vidt at det er helt fint, men er litt bekymret for om det kommer til å ta lang tid å få den tilbake når jeg slutter å ta Cerazette? Noen som har noen erfaringer med dette?

Har nemlig veldig lyst på et søsken ;) (selv er jeg babysyk og sååå klar for å prøve på nr to, men sambo vil vente til sommeren, så da er det bare å smøre seg med tålmodighet... Kommer da til å ha fylt 35 like før og er redd alderen skal gjøre det vanskeligere å bli gravid...)
 
Jeg mistet og mensen på cerazette, men fikk den tilbake med en gang igjen, men den var mye mindre enn normalt i lang tid etterpå. Ble gravid i pp 9 etter det, så det er jo innafor normalen hvertfall. Nå var jeg 10 år yngre da, men er jo ikke sikkert det har noe å si :)
 
Jeg mistet også mensen mens jeg gikk på cerazette. Det tok litt lang tid å få mensen etter at jeg sluttet, rundt 50 dager. Men så ble jeg gravid på første forsøk:)
 
Jeg begynte også på cerazette etter 6-ukerskontrollen. Jeg ammet, og fikk tilbake mensen etter ca 10 mnd, og ble gravid rett etter det...selv om jeg gikk på cerazette!
 
Jeg gikk på carazette i nesten to år uten blødning og fikk tilbake mensen to uker etter pilleslutt og ble gravid i 3 syklus etter slutt og venter ei lita prinsesse om 10 uker
 
Jeg begynte på cerazette på 6 ukerskontrollen, og ble gravid igjen mens jeg gikk på de ;)
 
Hei,

Jeg fikk en nydelig datter for 13 måneder siden og har tatt Cerazette siden seksukerskontrollen etterat hun ble født. Har aldri hatt mensen mens jeg har tatt Cerazette og syns for så vidt at det er helt fint, men er litt bekymret for om det kommer til å ta lang tid å få den tilbake når jeg slutter å ta Cerazette? Noen som har noen erfaringer med dette?

Har nemlig veldig lyst på et søsken ;) (selv er jeg babysyk og sååå klar for å prøve på nr to, men sambo vil vente til sommeren, så da er det bare å smøre seg med tålmodighet... Kommer da til å ha fylt 35 like før og er redd alderen skal gjøre det vanskeligere å bli gravid...)
Jeg fikk mensen etter 8 mnd. Gikk aldri tilbake til Cerazette :p
 
Jeg hadde gått på p-piller sammenhengende i 10 år (de 6 siste med Cerazette), og ble gravid på 1. pp:) Ante ingenting om syklusen min, da jeg hadde mensen omtrent en gang i halvåret. Hadde vel en liten blødning etter jeg sluttet på p-pillene, men ikke noe sånn at jeg hadde kontroll på EL eller noe som helst - så tror ikke du skal bekymre deg for at dette hindrer graviditet:)
 
Jeg var veldig plaget når jeg gikk på cerazette, med masse uregelmessige småblødninger. Etter jeg sluttet, ble jeg gravid innen to uker :-) fikk ikke mensen etter jeg sluttet, og hadde da brukt forskjellige p-piller/minipiller sammenhengende i 6 år.
 
Back
Topp