Erfaringer IVF etter senabort

I

Isolda

Guest
Hei, fine damer
Har nå nylig gått gjennom en spontanabort i uke 21 Det er det tøffeste jeg noensinne har opplevd og alt ser litt mørkt ut akkurat nå. Lurer litt på hvordan det blir framover. Hvor lenge gikk det før syklusen ble normal og dere kunne prøve på nytt? Hvordan gikk det med de andre svangerskapene? Jeg har hjerteformet livmor og et IVF-barn som ble født i uke 37 så er redd for at dette er begynnelsen på noe forferdelig. Vi har vært så heldige at det har gått på første forsøk begge gangene, men nå er jeg bare kjemperedd.

Hei ❤️ Så vondt å lese det du har vært igjennom @isolda, hjerteskjærende. Jeg sender deg gode tanker… Jeg forstår så godt frykten din. Jeg har ikke opplevd det samme som deg, men jeg måtte ta en abort i uke 13. det var også fryktelig tøft. Min erfaring er at det er veldig varierende hvor lang tid det tar å få normal syklus igjen. For noen går det raskt, etter at all hcg er ute av kroppen. Noen ganger tar det tid med hcg. For meg tok det 2-3 mnd før tilnærmet normal. Håper du får din raskt tilbake❤️

Hei, føler sånn med deg! :Heartpink
Jeg gikk gjennom en senabort i mai, blødde i tre uker og fikk mensen igjen 6 uker senere. Er på min tredje syklus nå. Hadde mellomblødninger i første syklus, sårskorpe som kom ut med andre mensenblødning og sykluslengde har variert litt.
Jeg meldte fra til sykehus da vi fant ut at senabort ble et faktum så vi fikk beskjed om å melde fra så snart jeg fikk mensen igjen. Var allerede i systemet da vi ble gravide på egenhånd forrige gang.
Vi måtte inn til forsamtale og UL igjen pga senabort. Og nå skal vi igang med ivf.

Det er jo veldig forskjellig hvor mye man blør, når man får mens tilbake og om syklusene blir fort stabile igjen eller ikke. Leser jo også om de som blir gravide igjen på første eggløsning igjen. Mens vi ikke har klart det på de to siste syklusene. Også har du jo hjerteformet livmor, vet ikke i hvor stor grad den er delt (om du har skillevegg osv.) men skjønner godt du er bekymret ift det også. Vil anbefale at du oppsøker profesjonelle å snakke med, både om sorgen og om alt det du lurer på om veien videre.

Sender deg mange klemmer og ønsker deg masse lykke til. Håper du får støtte og hjelp til å navigere deg på veien videre.

Back
Topp