Erfaringer fra utlandet?

Jeg er ny her og midt i IVF-forsøk nr 2 av 3 på IVF-klinikken. Kjempegøy å se så mange engasjerte jenter her i samme situasjon :)

Liker å ha en litt langsiktig plan og lurer derfor på hva neste steg bør være hvis vi får tre negative forsøk. Lønner det seg å dra til utlandet? Vet de er litt mer liberale der og kan se på genmateriale etc. Har også hørt at de er bedre rett og slett fordi de mer midler og mange flere mennesker som kommer innom. Er det noen som har erfaring med dette? Er de bedre eller ikke noe vits? Noen som har noen utenlandske klinikker å anbefale?

Jeg tenker litt av det samme som deg. Tenker litt på danmark. Men har også hør om de som drar til spania mener jeg. Men foreløpig har jeg ingen erfaring med utlandet

Hørt om noen som går til Maigaard i Danmark og er visst fornøyde der. Har ingen egen erfaring, men ser det absolutt som et alternativ om alt går skeis:) Var det "Hermine" her inne som var i Danmark? Sjekk dagboken hennes:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Nå har jeg sjekket en del på utenlandske forum og funnet en klinikk i Hellas jeg har tatt kontakt med. Har hørt om denne fra flere. Her er et utdrag fra et av forumene:
"I recommend Serum Clinic in Athens. Have been there myself for DEIVF but know of a few ladies who were successful with their own eggs. The reason I'd say it's the best clinic in the world is the amazing Penny Ampatzi who built up the clinic with her husband who is the embryologist. This woman is like no other dr I've ever dealt with; she is committed to making your dreams come true, always goes the extra step and will investigate any reason for unsuccessful tx."

Jeg har også tatt kontakt med den klinikken i hellas. Og tenker at jeg skal gå ditt hvis det ikke går på siste forsøk her i norge. Bare i fra mailen jeg hadde med de, så fikk jeg et veldig proffisjonel og personlig følelse. Og de tok det til og med som en selvfølge at mannen min hadde blitt behandlet med hormoner pga lav kvalitet noe han ikke har blitt. Så jeg har følelse av at man vil blir tatt godt vare på der

Vi vurderer også utlandet, men har sett på Danmark. Fikk en god følelse der. Er det få som velger dette?

Jeg har ikke hørt noen snakke om utlandet. Har de bedre rater der?

Det er forresten en klinikk i Colorado som har opp mot 50% hit-rate! De tar i mot vanskelig case fra hele verden. Har veldig lyst til å dra dit men prislappen ender i så fall på ca 120 000 kr + opphold og fly...

Back
Topp