Erfaringer fra St.Olavs? Hva med Medicus i Trondheim?

Guria

Elsker forumet
Jeg venter på at jeg og mannen min skal komme på utredning på St.Olavs og lurer på om det er noen her som har fått hjelp derfra? Hvordan var det? Er de raske eller må man være tålmodig? Jeg tenker på det at sykehuset er veldig stort, og Trondheim er ikke en så liten by heller, så det er kanskje ikke en fordel at det er det sykehuset vi skal bruke? Jeg er så nysgjerrig på hva vi må igjennom.. Mannen min har dårlig sæd, det har vi fått bekreftet gjennom analyse på St.Olavs. Om alt er bra med meg, kanskje det ikke er så stor prosess vi må igjennom.. Og da kunne vi kanskje benyttet oss av et privat sykehus, som Medicus? Koster jo litt da, men da tenkte jeg mer på å få hentet ut frisk sæd og inseminert meg med den.. Å gå igjennom prøverørs ser jeg koster en god del gjennom Medicus [:(]

Jeg har vært gravid da jeg var veldig ung, men ikke med mannen min da. Den gangen ble jeg gravid uten noe problem, ble faktisk litt skremt over hvor lett det var. Jeg trøstet meg med at jeg i allefall visste at jeg kunne bli gravid til dette skulle bli aktuelt igjen, men nå begynner jeg å tenke på at det kanskje skjedde noe etter at jeg tok abort.. Mange tanker man får når man prøver måned etter måned uten resultat!

Hei guria82[:)]
Jeg ville bare fortelle at jeg bruker medicus klinikken å er veldig fornøyd.
Var svært misfornøyd med det offentlige når jeg plagdes. Syntes ikke jeg ble tatt på alvor i det hele tatt, hverden med lege eller sykehus.
Det er kostbart, men det er verd hver krone, det er kjempekoslige mennesker på medicus i Trondheim også slipper du ventetid, ikke minst...
Jeg svartmaler vel det offentlige nå, men jeg har plagdes med dem i 5 år nå, håper dere andre ikke er like uheldige som meg.

Lykke til uansett hvem du velger å bruke

Tusen takk for svar 1Hege!!

Vi har sendt inn opplysninger om oss selv til Medicus. Tenkte vi kunne dra på samtale til dem og eventuelt ta utredningen der. Så får vi se hva de mener vi trenger hjelp til. Er jo litt utolmodig også da, vi har jo pengene men er jo ikke så fornuftig å bruke så mye penger når man har muligheten til å få den samme hjelpen gratis! Men som jeg sa, vi får høre hva de har å si.

Har det lyktes for deg å bli gravid da? Åå, jeg venter så spent på å få høre fra Medicus nå jeg =)

Vi har bare vært på St.Olavs og jeg er veldig fornøyd. Jeg har fått tette eggledere og min mann har fått nedsatt sædkvalitet. (Vi har ei jente på snart 4 fra før som vi unnfanget iløpet av de tre første ukene vi var sammen så det gikk veldig lett)

Skal over helga ha 4 forsøket, har vært gravid men har mistet flere ganger. Så det er en tøff prosess, ventetiden på St.Olavs er ikke noe problem. Jeg hadde 1 forsøk 10 mai, ble gravid og mistet. Siden det var en spontanabort så måtte kroppen "renses", så da jeg hadde blødd ferdig og fikk en ny syklus så hadde vi 2. forsøk 21 august, 3. forsøk 21 september og nå blir 4 forsøk over helga.
Og de er veldig hyggelige mot meg, de er så rolig og behagelig så jeg trives der (selv om man til tross ønsket at man slapp å dra dit )

Hei igjen!
Vi er så heldige at vi har ei jente på 8 år. Vi hadde ikke noe problemer med å bli gravide med henne, men siden hun ble født har vi prøvd å lage søsken til henne, men nei........
Hadde første prøverørforsøket i vår, men det ble mislykket.
Vi betalte for tre ganger, så vi bestemmer selv når vi vil prøve igjen. Har vært så hektiske tider for oss siden da, så vi fant ut at vi skulle vente til nå for vårt andre forsøk.
Jeg ringte til medicus på tirsdag, å da sa dem at det passet bra med syklusen min at jeg kunne komme på onsdag. Så i dag begynte jeg med nesespray.
Er veldig spennende dette altså[:)]
Jeg gleder meg å høre hva du mener om medicus.
Lykke til!!

Back
Topp