Erfaringer forkortet livmorhals?

Radia11

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Noen som vil dele sine erfaringer med forkortet livmorhals, før fødsel, under fødsel osv? Har fått vite at min er noe kort til å være 36+3 uker på vei (1,5cm).

Det betyr bare at den begynner å modnes. Da blir den mykere og kortere. Ettersom du vare er dager unna uke 37 har det ingen betydning. Hadde det vært tidligere kunne de blitt bekymret for prematur fødsel. Men du kan gå lenge med forkortet livmorhals altså, så kan fint gå til termin og over.

Hadde forkortet livmorhals med alle mine:) nr 1 kom i uke 36, da klarte jeg ikke knipe mer:) nr 2 klarte jeg å gå til uke 38 nå har jeg nr 3 i magen å forkortet livmorhals å er komment til uke 35, så venter spent

Hos meg oppdaget de forkortet cervix med nebbing i uke 20, da var den ca 20 mm. Den holdt seg stabil på rundt 17-18 mm frem til uke 25, da den plutselig kun var 4 mm. Ble da innlagt på barsel, og lå til uke 31, uten tegn til endring. Målte ikke i perioden jeg var innlagt. 31+3 kom plutselig jentene våre :) Nå var det muligens litt spesielt siden det var tvillinger, og dermed litt ekstra belastning på cervix..

Back
Topp