Erfaringer Concord Reverso?

Frkstrikk

Forelsket i forumet
Noen her som har Concord Reverso som vil uttale seg litt? Skal ha bilstol til nye bilen og er ikke fornøyd med Besafe stolen som vi har nå (9-18kg). Så har jeg sett litt på Concord Reverso sin og syns den ser god ut og at den har en god liggestilling for oss som kjører lengre turer (ca 70 mil tur retur ett par ganger i året). Kom med dine erfaringer, både gode og dårlige. :)

Ingen som har den bilstolen?

Lurer på dette jeg og, vi har nettopp bestilt den. Syns det er rart at så få kjøper den (virker det som) siden den har oppnådd høyeste score noen sinne på sikkerhetstester, og i tillegg er billigere enn mange BeSafestoler...

Lurer på dette jeg og, vi har nettopp bestilt den. Syns det er rart at så få kjøper den (virker det som) siden den har oppnådd høyeste score noen sinne på sikkerhetstester, og i tillegg er billigere enn mange BeSafestoler...
Samme tenker jeg. Vi har også bestilt den da jeg ikke er fornøyd med besafe at all. Får ikke god nok liggestilling så sønnen tipper hodet når han sover. Alle barnestoltester skryter av den, men sikkert få som kjøper den fordi den hittil er så ukjent når vi sammenligner den med besafe.

Samme tenker jeg. Vi har også bestilt den da jeg ikke er fornøyd med besafe at all. Får ikke god nok liggestilling så sønnen tipper hodet når han sover. Alle barnestoltester skryter av den, men sikkert få som kjøper den fordi den hittil er så ukjent når vi sammenligner den med besafe.
Har dere link til tester?

Vi opplever også en ganske dårlig sittestilling i BeSafen, akkurat som du beskriver. Da vesla var helt nyfødt måtte jeg sitte ved sidenav og holde ei hand på panna hennes så ikke hodet skulle tippe fremover. Det bedret seg ettersom hun ble større, da, og det skjer ikke ofte lengre, nå er hun to måneder og tre uker. Nå har ikke vi fått setet ennå, og jeg kan ikke si at ikke vi vil ha dette problemet med concord også, da.

Vi hadde det, aldri mer. Skulle feste sønnen min i det på fredag å da fikk jeg ikke til å stramme selen, etter mye om å men når mannen ser på det ser det ut til at at den dingsen som holder beltet stramt er utslitt.. etter 6 mnd bruk.. ikke går det å stille beltene over skuldrene eller...

Jøss
Vi hadde det, aldri mer. Skulle feste sønnen min i det på fredag å da fikk jeg ikke til å stramme selen, etter mye om å men når mannen ser på det ser det ut til at at den dingsen som holder beltet stramt er utslitt.. etter 6 mnd bruk.. ikke går det å stille beltene over skuldrene eller...
Jøss, håper du bare var uheldig... Høres unektelig ut som noe drit :/ er fem års reklamasjonsrett, vel, så dere får klage!

Beltene over skuldrene stilles når man stiller nakkestøtten! Heves nakkestøtten blir beltene høyere plassert over skuldrene!

Vi har kjøpt men ikke prøvd det i bil enda da det skal i mine foreldres bil som befinner seg på andre siden av landet!

Jeg syntes det så ut som et sete som ikke var noe særlig for barn over 1.5 år... Så trangt ut, og kan da ikke være noe særlig for større barn å nærmest ligge i bilen? (så at man tar ut det setet til baby). Kan man i det hele tatt justere hellingen?

Og så er det ikke plusstestet, og da ville ikke jeg gått for et sånt sete ;-)

Jeg syntes det så ut som et sete som ikke var noe særlig for barn over 1.5 år... Så trangt ut, og kan da ikke være noe særlig for større barn å nærmest ligge i bilen? (så at man tar ut det setet til baby). Kan man i det hele tatt justere hellingen?

Og så er det ikke plusstestet, og da ville ikke jeg gått for et sånt sete ;-)

Er plus testet og godkjent!
http://www.ntf.se/konsument/bilbarnstolar-2013.asp?

Hellingen kan justeres ved å skru på en greie bak på sete!

Henta setet tidligere i dag og nå har guttungen prøvesittet i det. Han sitter godt ned i setet og han elska det nå iallfall. Ville ikke ut og holdt på å sovne i det (på kjøkkengulvet). Nå skal det bli interessant å se om vi får det inn i bilen og satt opp ryggen på setet sånn at turen blir fin for ham. Men hittil svarer det til forventningene. Jeg liker at det har 3-punktseler da det ikke låser hoftene hans og skader de om vi er uheldig og kræsjer.

Vi har setet, og er kjempefornøyde :) Jenta mi på snart 2,5 liker seg godt i det setet :) hadde tidligere besafe izi plus til ho som eg syns tok for stor plass i bilen + at eg ønsket å ha isofix :) Syns det e kjempebra at setet veier så llte at det kan brukes opp til 23 kg + at det gjør det enklere å flytte inn og ut av bilen etter behov ;)

Som førstegangs vil jeg nok ikke vektlegge mine meninger noe særlig, men jeg har akkurat kjøpt mitt første barnesete, og jeg gikk meg nesten bort i jungelen :p vi hadde i utgangspunktet bestemt oss for concord reverso på grunn av testresultatene. Men etter å ha vært på Torshov bilrekvisita og Babyshop og hørt ombestemte vi oss. Begge butikkene meldte om overraskende mange negative tilbakemeldinger, knyttet til brukervennlighet og rask slitasje. Etter mange turer fram og tilbake landet vi på Besafe izi go modular isize, og håper vi blir fornøyd med det. Der kan jo samme base brukes på både første og andre stol, dermed blir det ikke noe dyrere enn andre modeller :) Igjen, dette er ikke mine erfaringer, men kun basert på to uavhengige butikker.

Ok.
Har også sett litt på concord reverso og det ser ut som at den oppleves veldig forskjellig her. Vi har hatt BeSafe til storesøsken fra de var 8-9 mnd. Nå har vi hatt minsten på 10 mnd i Maxocosi babystolen hittil (haler ut tiden så lenge vi kan fordi lillemann elsker den) og må bytte over. Valget vandre mellom Maxicosi, BeSafe og Concord reverso..

Back
Topp