Erfaringer å dele?

BIBBI3

Forumet er livet
Blir nok til at jeg havner inn her etter hvert.
Har forsøkt i over ett år og vært under utredning siden i januar.

Jeg har PCO og min kjære har nedsatt.

Jeg lurer litt på om noen kan fortelle meg deres erfaring mot første møte hos fertilitetsklinikkene?

Selv har vi bare fått en ny time på sykehuset i september, men jeg har liten lyst til å vente så lenge.
Vi fikk ved siste time vite hva som er galt og at vi hadde krav på hjelp.
Kan jeg ringe sykehuset og forhøre meg? Er det flere tester som venter oss, eller kan vi starte søknadsprossessen med en gang?
Er sånn i villrede og vil så gjerne "komme i gang".
Vil ikke sitte på gjerdet om jeg kan slippe for å si det sånn.[8|]

Heisann[:)]

Eg har PCOS og har prøvd i mange år å bli gravid. Har prøvd pergo kur og puregon før me søkte om assistert befruktning.

Eg trengte ingen spesielle testar, sidan me visste at det var manglande el som var problemet. Mannen måtte testa svømmarane. Har sjekka at eggledarane var åpne ved ein operasjon.

Har du prøvd hormonstimulering?

Klart du kan ringa å forhøra deg. Det kan jo væra dåke må ta nåken testar, så det er jo greit å veta.

Håpar ventetida fram til september ikkje blir lang[:)]

Det kommer snart ut informasjon hvordan man kan forbedre sædproduksjonen med E itamin kur og andre vitaminer og mat, det har funket for mange, så det er vært et forsøk. Jeg må bare skrive den først. Bobbo skal lage en topp tråd med nyttige tips for oss, den skal in der.dette kunne kanskje vært en idee.

Ellers så kan akupunktur hjelpe på eggkvaliteten i henhold til PCOS litte grann slik at du er forberedt til forsøket ditt. Men det er flere som har blitt gravid med PCOS ved litt hjelp, så her er det gode muligheter. Med hjelp av medisiner for PCOS og vanlig medisiner for prøverør har jeg kjønt.

VilSåGjerne kan litt mer om dette enn meg og hun er gravid nå[:)]på andre forsøk, ble nesten gravid på første forsøk også men mistet desverre. Så som du kjønner her er det nok gode håp for deg[;)]

ORIGINAL: vestlandsjento

Eg har PCOS og har prøvd i mange år å bli gravid. Har prøvd pergo kur og puregon før me søkte om assistert befruktning.

Eg trengte ingen spesielle testar, sidan me visste at det var manglande el som var problemet. Mannen måtte testa svømmarane. Har sjekka at eggledarane var åpne ved ein operasjon.

Klart du kan ringa å forhøra deg. Det kan jo væra dåke må ta nåken testar, så det er jo greit å veta.

Legen vil ikke gi meg noe preparat siden det er svømmerne til sambo som gjør at vi har krav på hjelp.
Aner ikke hva som skjer fremover egentlig.. Får nok ta en telefon.

ORIGINAL: twinanne

Det kommer snart ut informasjon hvordan man kan forbedre sædproduksjonen med E itamin kur og andre vitaminer og mat, det har funket for mange, så det er vært et forsøk. Jeg må bare skrive den først. Bobbo skal lage en topp tråd med nyttige tips for oss, den skal in der.dette kunne kanskje vært en idee.

Ellers så kan akupunktur hjelpe på eggkvaliteten i henhold til PCOS litte grann slik at du er forberedt til forsøket ditt. Men det er flere som har blitt gravid med PCOS ved litt hjelp, så her er det gode muligheter. Med hjelp av medisiner for PCOS og vanlig medisiner for prøverør har jeg kjønt.

VilSåGjerne kan litt mer om dette enn meg og hun er gravid nå[:)]på andre forsøk, ble nesten gravid på første forsøk også men mistet desverre. Så som du kjønner her er det nok gode håp for deg[;)]

Tar til meg alle tips som kan forbedre fruktbarheten.
Akupunktur har jeg hørt om, men aner ikke hvor jeg må for å få dette.

Legen sa dessuten at så lenge sambo hadde nedsatt så var det ingenting de kunne gi meg. Det var liksom bortkasta...[:-][&:]

ORIGINAL: vestlandsjento

Som jeg skulle skrevet det selv, bare at jeg ikke tok noen operasjoner eller noe.

ORIGINAL: barn nr 4

Hei.
Vet ikke hvor utolmodige dere er.
Vi prøvde i 4 år og fant ut att aldersforskjellen mellom barna ble jo bare større og større, brukte penger på akumpunktur( uten virkning) eggløsningstester, gravide tester, hormonekurer, legetimer, summen blir ganske høy etter hvert. mai07( i fjor )bestemte vi oss for å bruke feriepengene på privat prøverør, ringte hausken,fikk time i beg.av juni 07.
Trengte ikke flere prøver tester ol vi var i gang, jippi egg utak i begynelsen av sept 07 ....og en aldeles herig frøken i begynnelsen av juni 08.
Eneste vi angrer på er att vi ikke gjorde dette for 2-3 år siden da hadde vi sluppet alle skufelser og laange hormon kurer som ikke førte frem, men som bare gjorde meg tussete sprø.
Så lykke til jenter ( sprøytene er verdt det)
Dette var vår solskins historie

Å så kos å lese.

Hva er egentlig forskjellen på å gå direkte til en privatklinikk mot å følge legen på sykehuset (foruten ventetiden)?[8|]

Vi gikk til privat gynekolog og fikk vite at mannen hadde dårlige svømmere. Tok noen blodprøver av meg og, og alt vel utenom litt uregelmessige EL-er etter pillen. Han måtte levere 2 prøver, så ble det søkt om IVF behandling ganske kjapt. Fikk vel vite at vi måtte ha hjelp til å få barn i februar, søknaden ble mottatt og godkjent (offentlig) i mai, og vi ble kalt inn til forsamtale i juni. Nå var vi jo så heldige at vi ble gravide på egenhånd i mnd.skiftet april/mai[:)], men jeg er likevel imponert over hvor kjapt ting egentlig gikk! Vi hadde en veldig grei gynekolog som gjorde hva han kunne for å korte ned på ventetiden. Etter planen skulle vi begynne med medisiner osv i august.

Back
Topp