Erfaring tidlig UL?

Junibaby1687

Betatt av forumet
Gresskarfrøene2023
Jeg har idag vært på tidlig UL og fikk beskjed at jeg var en uke kortere på vei enn min beregning, i og med at jeg har tatt EL-test og var ganske sikker på befruktning syntes jordmor det var litt rar den var så liten, var 5uker pluss 5 dager. Men det var et hjerte som banket som normalt. noen andre som har vært borti at ikke det utvikler seg sånn som det skal? Å om det har gått bra eller ikke?

Er det ikke avogtil sånn at et befruktet egg kan sirkulere inni der en liten tid før det fester seg, og at da starter ikke veksten og utviklingen før noe seinere selv om du har hatt el og derfor blir terminen satt tilbake ettersom den gjerne ikke festet seg med en gang..? Mener det er noe der, for i forrige termingruppe var det flere som ble overrasket over det samme og da var sannsynligvis forklaringen at egget ikke hadde festet seg med en gang i alle fall

Jeg har idag vært på tidlig UL og fikk beskjed at jeg var en uke kortere på vei enn min beregning, i og med at jeg har tatt EL-test og var ganske sikker på befruktning syntes jordmor det var litt rar den var så liten, var 5uker pluss 5 dager. Men det var et hjerte som banket som normalt. noen andre som har vært borti at ikke det utvikler seg sånn som det skal? Å om det har gått bra eller ikke?
Jeg har ikke vært borte i det personlig, men har hørt om flere som har blitt satt tilbake uten at noe var galt. Dette er ikke eksakt vitenskap, så kan variere fra person til person også slik jeg har forstått det. Gratulerer med bekreftet hjerteslag:Heartred:love7

Er det ikke avogtil sånn at et befruktet egg kan sirkulere inni der en liten tid før det fester seg, og at da starter ikke veksten og utviklingen før noe seinere selv om du har hatt el og derfor blir terminen satt tilbake ettersom den gjerne ikke festet seg med en gang..? Mener det er noe der, for i forrige termingruppe var det flere som ble overrasket over det samme og da var sannsynligvis forklaringen at egget ikke hadde festet seg med en gang i alle fall

Det stemmer det du sier her.

Samtidig er det vanskelig å måle eksakt så tidlig, det er derfor man ikke pleier å bruke terminen på TUL som utgangspunkt resten av svangerskapet.

Fosteret vokser også litt i rykk og napp, og særlig tidlig i svangerskapet så vil det utgjøre ganske mye på målingene.

Veldig spent på denne fortsettelsen og veldig vanskelig å skulle vente til uke 10-12 for ny UL før man kan vite hvordan dette går…

Har idag gått på privat ny UL og det var ikke lenger noe foster, kun fosteranlegg eller hva det heter.. så dermed er vi tilbake på prøving snart.
Fikk med meg cytotec tbl jeg skal ta i helgen for å bli kvitt alle rester. Kjenner at jeg nå bare vil bli ferdig med denne graviditeten så vi kan starte på nå, kanskje det blir påskebaby på oss til neste år istedenfor nyttprsbaby. Krysser fingrene!

Det var trist å høre, det samme skjedde meg for noen mnd siden. Var egentlig ikke bekymret når jeg ble satt tilbake, for det ble jeg like tidlig med barnet som nå ligger mellom oss i sengen. Så det kan slå begge veier er min erfaring, så vet du det til neste gang. Som deg blir jeg å ta en ny UL en uke etterpå hvis det skjer igjen, for å se om det har stoppet opp eller ikke. Nå sist stoppet det opp typ samme dag eller nærme dagen vi så et bankende hjerte, det var vertfall det som lå igjen i livmoren tre uker etterpå. Lykke til med prøvingen videre :Heartred

Back
Topp