Erfaring rundt kutt av morgenpupp og søvn

heltgrønn

Glad i forumet
Junilykke2018
♡Julekulene 2021♡
Har ei lita ei på 16 mnd snart som elsker pupp over alt på jord. Har likevel klart å trappe ned litt til tre om dagen, rett etter hun våkner på morgen, midt på dagen og ei litta tår på ettermiddag.

Hun har hele livet sovet ganske så dårlig på natt og dag. Våkner ca annenhver time på natt om ikke oftere, og gråter. Må gå inn å stryke eller bysse eller trøste henne. Når hun våkner om morgenen roper hun på meg og puppen.

MEN nå nylig hadde hun sin første overnatting borte. Her sov hun HELE Natten, med unntak av en liten oppvåkning klokka 4..

Spørsmålet er, er det puppen som gjør at hun sover dårlig siden hun naturligvis ikke "skjønner klokka"?.. Hva er deres erfaringer med å kutte morgenpupp evt gi frokost først og pupp etterpå. :shy:
 
Sove borte er magi uansett pupp eller ikke det :p Er bare sånn det er for mange barn. Her sover guttungen lenge hvis pappaen er borte, men skal opp tidlig om han er hjemme :p

Er selvsagt verdt et forsøk å kutte puppen da :) Her beholdt vi morgenpuppen lengst for å dra ut morgenen (regelen var at etter 5 var greit), det gikk greit å kutte den, men da var han blitt 2,5 år da.
 
Sove borte er magi uansett pupp eller ikke det :p Er bare sånn det er for mange barn. Her sover guttungen lenge hvis pappaen er borte, men skal opp tidlig om han er hjemme :p

Er selvsagt verdt et forsøk å kutte puppen da :) Her beholdt vi morgenpuppen lengst for å dra ut morgenen (regelen var at etter 5 var greit), det gikk greit å kutte den, men da var han blitt 2,5 år da.

Ja.. Veldig snodig i allefall da hun er en skikkelig mammadalt. :joyful:

Her ammer jeg etter jeg har skiftet bleie på morgenen og stått opp med henne. Så bruker den ikke lenger til å hale ut tiden på morgenen. Mne den morgenpuppen elsker hun over alt på jord. Kan ligge å drikke" i timesvis :p Er jo veldig koselig for alle parter. Men om den er med på å forstyrre nattesøvnen er det jo ikke særlig heldig.

Ingen andre som har erfaring med kutt av morgenpupp / ammeslutt og bedre søvn? :cool:
 
Har ei lita ei på 16 mnd snart som elsker pupp over alt på jord. Har likevel klart å trappe ned litt til tre om dagen, rett etter hun våkner på morgen, midt på dagen og ei litta tår på ettermiddag.

Hun har hele livet sovet ganske så dårlig på natt og dag. Våkner ca annenhver time på natt om ikke oftere, og gråter. Må gå inn å stryke eller bysse eller trøste henne. Når hun våkner om morgenen roper hun på meg og puppen.

MEN nå nylig hadde hun sin første overnatting borte. Her sov hun HELE Natten, med unntak av en liten oppvåkning klokka 4..

Spørsmålet er, er det puppen som gjør at hun sover dårlig siden hun naturligvis ikke "skjønner klokka"?.. Hva er deres erfaringer med å kutte morgenpupp evt gi frokost først og pupp etterpå. :shy:

Eneste gangen min har hatt en 12 timers att etter han ble over året, har vært hos besteforeldre :hilarious:
Når det er sagt, så fikk vi lenger strekk på natt etter vi kuttet pupp på natt. Men ammet da fortsatt klokka 5. Jeg tenker du bare må prøve, kanskje det virker, eller kanskje dere bare må stå opp med en gang om morgenen fordi hun er sulten og tørst. Jeg synes det var så koselig at jeg lot min styre alt, men etter 15 mnd var han ikke så puppegal, så han stoppa med puppen ved 17mnd av seg selv.

Her begynte han å sove bedre en gang etter 16 mnd, og da ammet jeg fortsatt på morgenen. Sover nå flere netter gjennom enn med mange oppvåkninger, er 20 mnd. Så jeg vet ikke hva annet som hjalp her enn at tida har gått og han er større.

Dersom hun spør mye etter pupp på natt, tidlig morgen, kan det være verdt et forsøk. Eller flytte morgenpuppen til stua. Men det er jo såå koselig og du kommer til å savne det når dere er ferdig ❤️ jeg skulle gjerne ammet lenger på morgenkvisten :pmen nå kan han ligge rolig i armkroken om morgenen og det er jo kos det også
 
Frøkna her slutta å amme på eget initiativ da hun var 14 mnd. Først ved 2 år og 1 mnd sov hun hele natten for første gang, så her hadde pupp/ikke pupp lite å si for søvnen. Hun våknet ganske så fast hver 1-2 time hele natten frem til hun plutselig en dag begynte å sove nesten hele natten. Hun sov heller ikke bedre eller lenger om hun sov borte i den perioden etter ammeslutt, og frem til roligere netter ved to år.
 
Vi trappet først ned med morgenpupp, så dagpupp og helt til slutt nattpupp.
Minstemann sluttet med nattpupp rett før han var1,5 år. Vi samsovet ( da vi holdt på å pusse opp soverommet hans) , og han skulle ha pupp hver time omtrent men bare 30 sekunder om gangen:wacky:
Bestemte meg bare for at ‘ nå klarer jeg ikke mer’ og så for meg at det skulle bli skikkelig styr da han elsket pupp og bare vandt til samsoving.. Vi hadde en natt hvor jeg ikke tilbudte pupp , og da soverommet hans var ferdig la jeg meg i sengen sammen med han ( juniorseng) og var en del gråt en god stund den natten og jeg trøstet og sang så godt jeg kunne. MEN neste natt ‘spurte’ han ikke etter pupp og sov fra 20.00-07.00 HELE NATTEN :happy: Og gjør det fortsatt, blir snart 2 år.
Her virket det nesten som at puppen holdt han våken... Glad for at jeg kunne amme, men også glad for at det er ferdig:p Lykke til:smug:
 
Back
Topp