Erfaring privat vs offentlig?

*Carrie*

Forelsket i forumet
Hei,

Jeg er ikke så aktiv her inne nå, men mulig jeg blir litt mer aktiv igjen når vi skal igang med søskenforsøk. Mange av dere husker meg nok ikke i det hele tatt, men vi fikk ei jente i april etter første fryseforsøk. Skal nå starte opp med søskenforsøk så snart vi kan. Det jeg lurer litt på er hvilke erfaringer dere som har vært offentlig har? Jenta vår ble laga på Medicus, men står nå i kø på St Olav for søskenforsøk. Det er jo veldig store økonomiske forskjeller, så føler vi bør benytte muligheten for offentlig forsøk, men trivdes så utrolig godt på Medicus. Fikk forresten kort regime der, og det synes jeg fungerte veldig greit. Er det noen som har fått kort regime på St Olav? Håper noen vil dele erfaringer med meg, for er veldig spent på å begynne igjen [:D]

ORIGINAL: bet

Nå har ikke vi vært gjennom prøverør i det offentlige men vi har bak oss en del år i det offentlige med diagnoser, utredninger og aborter. Følte første gangen jeg ble tatt på alvor var når jeg kom privat og har fått en helt annen oppfølging og oppbacking. Vi går nok privat neste gang også såfremt økonomien tillater det selvsagt [8|]

Det er akkurat dette jeg frykter... Men sambo mener vi må benytte oss av det offentlige når vi har muligheten, for det er tross alt ganske mye penger det er snakk om. Og dessuten vil vi gjerne ha flere enn to barn, og da må vi vel ta private forsøk hvis vi allerede har to barn? Så det er kun nå vi har muligheten til å få offentlig forsøk.

Vi var gjennom utredning privat og har kun vært en time på St Olav for vurdering. Var forsåvidt greit det, men de var ikke helt enige i diagnosen fra Medicus (dårlig sædkvalitet), og det bekymrer meg litt. Sambo har også vært til utredning hos androlog og urolog, som også slo fast at kvaliteten er dårlig og hvorfor så skjønner ikke at det er noe å være uenig i...

i gikk rett på offentlig og da hos St. Olavs[:)] Er kjempefornøyd med de og kommer nok til å velge de neste gang og[:)] Vi hadde vanlig fosøk med spray og det hele da, men du kan vel høre med de og fortelle hva du ønsker[:)] Vi fikk full klaff på første forsøk, så der er det iallefall ikke noe å utsette[:)]

V ble tatt mere seriøst privat enn offentlig..
Privat fant de problemet med en gang og satt i gang egntlig men pga sykdom og økonomi har ting tatt litt tid..
men offentlig fikk jeg feil diagnose, fikk beskjed om å slanke meg å så ville d fikse jeg..

Godt å høre at det er flere som er fornøyd med det offentlige, og spesielt St Olav [:D]
Det blir nok så vi prøver det, og håper at det klaffer. Det er en vesentlig økonomisk forskjell så det er jo det mest fornuftige. Vil tro de er veldig flinke i det offentlige også.

Jeg hører til st. olav, og stort sett veldig fornøyd med dem. Har også vært gjennom kort regime der. Ønsker dere masse lykke til med valget og håper dere lykkes! [:)]

Back
Topp