Erfaring om prøverør

Min2

Blir kjent med forumet
Noen som kan dele alt av erfaringer osv om prøverørsbefruktning? Vi har prøvd i snart to år uten hell og har fått tilbud om å bli satt på ventelista til prøverørsbefruktning. vil derfor vite litt mer om dette.

Vår opplevelse har vært veldig positiv! Vi gikk rett på privatklinikk, for jeg orket ikke vente i evigheter på offentlig. Og fikk time i sept, oppstart i nov( måtte hoppe over okt pga høstferie) og spiren satt på første forsøk! FIkk en fantastisk jente i august :) Så det er solskinnshistorier, selv om det kan virke litt mørkt viss du leser mye på forum ol, jeg hadde ikke troa i det hele tatt, for det såg ut som om "alle" hadde prøvd i år og evigheter.. Men, den satt på første gitt!
Lykke til, håper du får en like fin opplevelse som meg:)

Vi hadde også prøvd i 2 år da vi gjennomgikk prøverørsbehandling. Vi klaffet også på første forsøk og jeg er nå gravid med første mann :-D vi gikk via det offentlige- og er veldig fornøyd !:-)

Vi prøvde en del år før vi søkte hjelp, men da vi først søkte gikk tinge egentlig ganske kjapt.
Startet første kur desember 2010, men ble et avbrutt forsøk, så ble nytt førsøk februar 2011, da satte vi inn ett egg og på november 2011 ble vi foreldre til ei nytelig lita dokke.

Nå er vi igjen i gang, og har tint opp 3 egg der bare ett klarte seg og det sitter jeg og ruger på nå :) har testdag den 16 mai.

Vi syns prosessen er litt slitsom, tar litt på hvis ting ikke går slik en vil og at ting kan ta lengre tid, men når en ser på resultatet er alt glemt.

Vi har bare positiv erfaring med det offentlige.

Vi prøvde en del år før vi søkte hjelp, men da vi først søkte gikk tinge egentlig ganske kjapt.
Startet første kur desember 2010, men ble et avbrutt forsøk, så ble nytt førsøk februar 2011, da satte vi inn ett egg og på november 2011 ble vi foreldre til ei nytelig lita dokke.

Nå er vi igjen i gang, og har tint opp 3 egg der bare ett klarte seg og det sitter jeg og ruger på nå :) har testdag den 16 mai.

Vi syns prosessen er litt slitsom, tar litt på hvis ting ikke går slik en vil og at ting kan ta lengre tid, men når en ser på resultatet er alt glemt.

Vi har bare positiv erfaring med det offentlige.
Hvordan gikk det?:) håper det klaffet:)

Vi gikk offentlig, og ikke mye venting i det hele tatt.
Var prøvere i litt over et år før vi oppsøkte lege og ble henvist videre. Hos oss er det mannen som er problemte (om en kan si det på den måten... ;)) og det har nok kanskje gjort det lettere for oss. Har et vellykket forsøk fra 09 (andre forsøk) og er gravid igjen nå på første frys.
Har blitt så utrolig godt mottatt, og all den gleden som disse menneskene drar med seg inn i rommet er helt fantastisk :)

Vi betalte 1500,- per forsøk i det offentlige (pluss medisiner som varierte fra 8-12000,-), og rundt 25 000,- per privat forsøk + medisiner. Ikke billig hos privatklinikk, nei! Og helt ærlig så følte vi at oppfølgingen var vel så god, og kanskje enda bedre i det offentlige. Vi bor i Bergen, men valgte Haugesund sjukehus (3 forsøk), og Hausken (2 forsøk). Det var ikke lang ventetid på sykehuset, men det varierer etter hvor mange pasienter de har.. Lykke til!

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp