Erfaring/ meninger om Dock Boots

Dock boots skal være bra.Vi voksne her har noe lignende,bare at de heter muck boot.Vi er alltid varme på beina og tørre.Kjøpt dock boot til begge ungene nå.

MEN,de som de har på OBS nå,er det gummi bare litt oppover skaftet på.Men det finnes en annen type som har gummi omtrent helt opp og det er disse man bør kjøpe.For den delen over den hardeste gummien er ikke vanntett.Så om barnet bader i vannet feks så er det en fordel med gummi så langt opp som mulig

Har bare dårlig erfaring med de. De er ikke gode i vått vær, og de er smale=vanskelig å ha på. Særlig med ullsokk på foten.

Jeg satser på gore-tex og gode støvler.

Hilsen mamma og barnehageansatt.

Ungane våre har nesten utelukkande brukt Dock Boots (kjøpt hos Coop Obs) dei to siste vintrane. Vi er veldig fornøgde. Godt mønster under, varme og lette og dei har ikkje blitt våte sjølv i vestlandsslaps. "Våtdraktstoffet" øverst på støvelen har holdt vatnet ute, dei har berre blitt våte om vatnet har kome over kanten, akkurat som med vanlege støvlar.

Tenker å kjøpe slike til meg sjølv og (jobbar i bhg).

Madinka skrev:
Har bare dårlig erfaring med de. De er ikke gode i vått vær, og de er smale=vanskelig å ha på. Særlig med ullsokk på foten.

Vi brukte gore-tex og ullsokker sist vinter. Og det resultert i skift hver gang det regnet... Derfor jeg er ute ette andre alternativer.

Takk for svar :o)

Madinka skrev:

Vi brukte gore-tex og ullsokker forrige vinter og det resulterte alltid i våte føtter etter en regnværs dag. :o( derfor jakter vi på et annet alternativ i år.

Håper dere finner ut av det. Veldig forskjellig erfaringer, ser jeg.
Men lurt å ta med ungene og prøv de på først. Etter min mening passer de best til barn som klarer å ha på seg skoene selv.
Sky i hvert fall de med mykstoff som går helt ned til skaftet.

Back
Topp