Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: zarafina
ORIGINAL: Gitte__
Har jack russell terrier[:)] Stor hund i liten kropp[;)]
De er søte, men jeg har lest at dem ikke er noe særlig å ha med barn eller andre dyr?
ORIGINAL: Lillezilje
En god venninne av meg driver oppdrett av york, svigermor har mops, og selv har jeg chihuahua [:)] Så jeg har vært litt borti alle de tre :)
Yorkene til veninna min bjeffer noe helt sinnsykt, og jeg ble nesten gal sist jeg var på besøk der. De maste jo konstant [8D] Men det kan jo ha noe med oppdragelsen å gjøre da. Ellers virker de som supre hunder. Jeg merker ikke noe særlig til at det er terrier. Supergrei med datteren hennes på 2 år.
Mops er også greie hunder, men finnes veldig mye dårlig oppdrett av dem. Så sjekk nøye opp at oppdretteren driver seriøst og ikke avler på syke hunder. Svigermor sin peser slitsomt mye, og snorker. Tror det er ganske normalt for mopsen.
Chihuahua er i mine øyne verdens beste hunderase [:D] så lenge du kjøper fra en seriøs oppdretter. Finnes så utrolig mange chi her i landet som kommer fra oppdrettere som avler kun for pengenes skyld. Valpene fra slike oppdrettere er ofte utrygge og dårlig sosialisert, og utvikler ofte et dårlig gemytt. Og derfor har chihuahua fått rykte på seg om å være gneldrete og agresiv. Chihuahuaen er og SKAL i følge rasestandaren være selvsikker, utadvendt og glad. Og det stemmer på stortsett alle chihuahuaen jeg kjenner, og jeg kjenner en god del siden jeg driver aktivt med utstilling, og er regionsombud for norsk chihuahua klubb [;)]
ORIGINAL: Lillezilje
En god venninne av meg driver oppdrett av york, svigermor har mops, og selv har jeg chihuahua [:)] Så jeg har vært litt borti alle de tre :)
Yorkene til veninna min bjeffer noe helt sinnsykt, og jeg ble nesten gal sist jeg var på besøk der. De maste jo konstant [8D] Men det kan jo ha noe med oppdragelsen å gjøre da. Ellers virker de som supre hunder. Jeg merker ikke noe særlig til at det er terrier. Supergrei med datteren hennes på 2 år.
Mops er også greie hunder, men finnes veldig mye dårlig oppdrett av dem. Så sjekk nøye opp at oppdretteren driver seriøst og ikke avler på syke hunder. Svigermor sin peser slitsomt mye, og snorker. Tror det er ganske normalt for mopsen.
Chihuahua er i mine øyne verdens beste hunderase [:D] så lenge du kjøper fra en seriøs oppdretter. Finnes så utrolig mange chi her i landet som kommer fra oppdrettere som avler kun for pengenes skyld. Valpene fra slike oppdrettere er ofte utrygge og dårlig sosialisert, og utvikler ofte et dårlig gemytt. Og derfor har chihuahua fått rykte på seg om å være gneldrete og agresiv. Chihuahuaen er og SKAL i følge rasestandaren være selvsikker, utadvendt og glad. Og det stemmer på stortsett alle chihuahuaen jeg kjenner, og jeg kjenner en god del siden jeg driver aktivt med utstilling, og er regionsombud for norsk chihuahua klubb [;)]
Takk for tips[:)]
Da forstår jegat du har gode ord om rasen[:D]
Jeg har lyst på hund, og funnet ut at en miniatyr hun er lettvint siden vi reiser mye på hytta.
Sambo er ikke fult så enig, ha ha!
Eneste negative jeg ser ved chihuahua er at den er blitt så "poppis" at det sikkert er mye dårlig oprdett som du sier
(for min del kan vi godt finne en som skal omplasseres også, er ikke nødvendig med valp) også er det jo litt jålete da[8D][:D]
ORIGINAL: Nullenusken
Chihuahua!!!
Beste rasen jeg har møtt i mitt liv! Helt fantastisk!
Er ikke uten grunn det sies at hvis man først har en chi så er man HEKTA!
Jeg, Lillezilje og Cassandraen her inne har hvertfall chi :)
En ting med chi er at man MÅ innse fra starten at de må behandles som store hunder....
De er UTROLIG tøffe psykisk og tar sjefsrollen om du lar dem.....
Men tar du rangen med en gang, så får du verdens beste venn!
Ingen ting er som et chinuss.... 100% kjærlighet!
Bare spør hvis du lurer på noe!
ORIGINAL: Nullenusken
Chihuahua!!!
Beste rasen jeg har møtt i mitt liv! Helt fantastisk!
Er ikke uten grunn det sies at hvis man først har en chi så er man HEKTA!
Jeg, Lillezilje og Cassandraen her inne har hvertfall chi :)
En ting med chi er at man MÅ innse fra starten at de må behandles som store hunder....
De er UTROLIG tøffe psykisk og tar sjefsrollen om du lar dem.....
Men tar du rangen med en gang, så får du verdens beste venn!
Ingen ting er som et chinuss.... 100% kjærlighet!
Bare spør hvis du lurer på noe!
Mange gode ord om disse små skjønner jeg! De er jo så søte, men er jo også veldig "mote"
Er usikker der altså! Det finnes vel langhåret chihuahua også?