Erfaring med Ventoline

mari1976

Elsker forumet
Jeg bare lurer på om noen har erfaring med Ventoline? Marius har fått det fordi han har hostet i 7 uker nå og han sliter med å klare å få sove om natten siden han våkner så MYE pga hostingen. Vi har forsøkt medisinen i 2 dager og ser ikke noe særlig effekt. Er det slik at Ventoline (spray) skal virke med en gang. I såfall er det vel bare å slutte... Noen som vet?

Synes det var rart at dere bare fikk ventoline.. At du ikke fikk Flutide også!
Her var det akkurat samme problemet. Hoste i nesten 1 år. Så Flutide fikk han fordi den er forebyggende. Den holder luftpassasjen stabil, og åpen. Og Ventoline er "akuttmedisinen", dvs er han blitt dårlig på flutiden, skal ventoline brukes for å komme tilbake på stabil-tilstanden igjen!

MEN vi hadde null effekt av ventolinen. Flutiden funka kjempebra, og hostinga avtok MYE. men ble han førsta plaga med hosten, funka ikke ventolinen for å gjøre han bedre. Da måtte vi på legevakta å la ham puste i forstøverapparat for at han skulle bli bedre.

Så nå har vi fordoblet flutiden. 4 spray morgen og 4 spray kveld som forebyggende. Og om han blir dårlig skal vi over på Singulaer!

Ville ha kontaktet barneavdelingen øre nese hals. For bare ventolin hørtes veldig rart ut!!
Null forebyggende medisin!? Hmmm....

å få ''bare'' ventoline er veldig vanlig når barnet ikke har en astma diagnose. 

vi bruker ventoline på snuppa som har astma.. og ventoline skal ha umiddelbar effekt, det er den som åpner med en gang.. så om dere ikke merker noe som helst av den så har den vell ingen nytte for pjokken.. 
men ventoline løser opp en del også, gjør det enklere og hoste opp.. og når slimet løsner kan det resultere i mer hoste en liten stund :)
hadde villet kontakte lege om det ikke ble bedre:) 

har dere forresten bygd opp hode enden i senga? 

syns du skal vente ei uke før du slutter, fordi som ei sa før meg så åpner ventoline med engang og slim kan løsne da blir det værre før det blir bedre.. min sønn er det litt spesielt med men vi hadde bra effekt av ventoline.. både som akuttmedisin og i forstøver.. men som sagt min sønn er det litt spesielt med..

Tusen takk for svar. Ja vi har bygd opp sengen :-)

Vi får vurdere en ny tur til legen igjen da hvis det ikke blir bedre i løpet av noen dager. Har vært der 3 ganger allerede og jeg synes det er pinlig å reise tilbake igjen, men jeg har jo ikke noe valg. Er kjempeslitsomt for babyen å ikke få sove, han er så trøtt og sliten om dagen stakkars.

Snakket litt med mamma som har astma og hun fortalte at symptomene hennes var langvarig hoste når hun fikk astma som barn. 

Vi fikk faktisk ventoline til hun minste hos legen på fredag.
Hun også hoster mye, er mye tett, har hatt tre lungebetennelser i vinter og vært innlagt på sykehuset med RS virus.
Legen sa vi skulle prøve med ventolinen som en del av utredning for astma. Jenta mi elsker å sitte med maska å få medisinen, så jeg har regnet med at hun føler at den løser opp noe. Har bare brukt det siden tirsdag, så vi merker ikke så mye på hosten, men hun har faktisk sovet omtrent hele natten i natt. Vet ikke om det er ventolinen som virker eller om "tettheten" hadde gått over av seg selv.
Astma og slike medisiner er helt ukjent for oss, men vi får bare prøve oss frem så godt vi kan:)

Det er som mange sier her at det blir verre før det blir bedre.

Du skal merke med en gang at barnet får en roligere/lettere pust, men ventolin åpner opp og slimløsner så du vil nok gjerne føle at hosten blir verre...

Back
Topp