Erfaring med vaginal setefødsel etter keisersnitt?

cailla

Blir kjent med forumet
Jeg skal snart ha nr 2 og barnet ligger som førstefødte i seteleie. Førstemann lå i flektert seteleie og jeg ble derfor anbefalt keisersnitt. Nå skal jeg føde på et annet sykehus hvor de er veldig opptatt at sete fødsler er like normale som vanlige fødsler. vil gjerne føde normalt, men kjenner litt på redselen for at noe skal gå galt. Og har det ingen betydning at jeg er tidligere operert? Kan man si at man bil prøve å føde normalt men ikke gå på overtid?

jeg har født vaginalt etter ks, men ikke i sete. Det jeg tenker på uten at jeg skal skremme deg, er spørsmålet om epidural? for det er vell slik at alle som skal føde i sete får epidural? og for de som har hatt ks før burde man vell ungå epidural fordi det kan fjerne følelsen av om ks arret revner..... Det ville jeg spurt lege/jordmor om.

min nr 4 ble født i seteleie.. aldri hatt ks før, men grunnen til at de helst ser at man føder er for at kroppen helbredes raskere, melken kommer fortere om man føder vaginalt.. Det er det jeg fikk høre den gangen for jeg var også redd.. men jeg klarte det og uten epidural men ikke tatt det med noen av mine.. Det går nok veldig bra skal du se :)

Back
Topp