Erfaring med tøybleier?

marmag

Flørter med forumet
Oktoberskattene 2015
Noen som har erfaring med tøy bleier, og noen tanker, tips og triks å dele? Er førstegangsgravid og må innrømme at jeg er nysgjerrig på tøybleiene...

Vi bruker tøybleier og er veldig fornøyd :) Vi begynte seint (7-8 mnd) så jeg har ingen erfaring med nyfødte :) Er du på FB så er "Tøybleiesnakk" en kjempefin side :)

Vi brukte tøybleier på gutten vår fra han var 1 mnd ca og så i litt over halvannet år. Brukte papir på ferie / lengre reiser, og på natt. Kom aldri ordentlig i gang igjen etter jula så han har brukt papir siden, ble to år nå i mai. Var veldig fornøyd med tøybleiene! Bhg sleit med å feste de riktig så der ble han bredbeint/sæggete, og jeg har vært veldig sliten i vår, det er med tungt hjerte at de er lagt vekk nå. Brukte mye forskjellig; formsydde med ullbukser eller PUL-trekk, AIO og lommebleier, litt brettiser. Bare spør om du lurer på noe :)

Dytter opp en gang så kanskje du får flere svar :)

Brukte tøybleier på minste vår. Bum Genius aio, veldig fornøyd. Ingen lekkasjer og mye bedre mot huden enn papir. Det fins støtteordninger i mange kommuner. Hør m jordmor/helsestasjon. Her refunderes 750 kr ved kjøp av startpakke.

Back
Topp