Erfaring med stripping og tøying?

Eg

Blir kjent med forumet
Er det noen som har erfaring rundt stripping og tøying?

Skal til jordmor om 6 dager og da har hun sagt at hun skal gjøre dette på meg med mindre baby allerede har kommet ut.

Har prøvd å Google meg litt rundt dette og er visst veldig forskjellig om dette faktisk setter i gang fødsel..

Har noen erfaring rundt dette, og gjør det skikkelig vondt som folk sier?:angelic:
 
Jeg ble strippet dagen før igangsetting sist. Jeg var ikke moden, så jeg syntes det var ganske vondt. Men det varer jo kun noen minutter og en kan si stopp :) Fikk økende kynnere av det, men måtte fortsatt settes i gang med ballongkateter dagen etter. Det falt heller ikke ut, så to dager etter stripping fikk jeg modningstabletter. De strippet litt da også. Jenta ble født senere samme kveld. Gikk fort når jeg først kom i fødsel :)
 
Jeg ble strippet på onsdag (termindato) og var lite moden. Fikk litt økte kynnere, menssmerter og litt blødning/slim. Men foreløpig holder han seg i magen:p
Det var ubehagelig, men varte ikke lenge (kanskje maks 1 minutt). Jeg trodde det skulle være mye verre etter hva jeg har lest på forum etc...

Slik jeg har forstått det med stripping kan det sette i gang fødsel fortere siden masse hormoner blir frigjort, men det er ikke nødvendigvis gitt at det setter i gang noe.

Men husk at du ikke må hvis du ikke vil da :happy: For min del er det fordi gutten ligger i seteleie og de vil ha i gang fødsel før han blir for stor og det vil jo jeg og :joyful:
 
Har blitt strippet flere ganger siste uken. Synes ikke det var veldig vondt, bare ubehagelig. Ikke gitt noe særlig resultat enda da :p Jeg har ikke fått vondt etterpå, men litt blødning hver gang.
 
Jeg ble strippet forrige svangerskap, men da etter at slimproppen hadde gått og jeg hadde litt begynnende rier :) men for min del endte det opp i en haug med maserier som ikke gav effekt på mormunnen, så selv om hun fikk strippet meg fra 2cm til 3/4cm, så stoppet det med det.. så hadde jeg heftige rier med ett minutt på og ett minutt av, men som sakt, ingen effekt på åpning.. så for min del ble strippingen veldig ubehagelig og vond. Men guttungen kom ut 18timer senere :p
 
sniker
Gjør vondere hvis du ikke er moden og mer ubehagelig hvis livmorhalsen er blitt myk :)
 
Med førstemann var jeg på vekstkontroll pga avflating i sf-mål. Hadde lite fostervann og ble satt opp på igangsetting dagen etter. Legen strippet meg før jeg dro derfra. Husker det som en ubehagelig og sviende følelse, men ikke avskrekkende. Jeg må ha vært moden for jeg rakk bare å komme meg på butikken før de første riene kom. Lillegutt ble født rett før midnatt samme kveld. :happy:
 
Gikk på overtid med yngste jenta da jordmor spurte om hun skulle strippe meg. Jeg syns det ikke var noe vondt, fikk en del mase rier en liten stund men ikke mer en det. Noen dager senere prøvde hun igjen og da hadde det allerede begynt å romle fælt i magen etter stripping så begynte fødselen med en gang ☺️
 
Back
Topp