Erfaring med stripping i uke 41?

Jeger-mamma

Andre møte med forumet
Hei

Jeg lurer på om noen av dere har erfaring fra tidligere svangerskap med stripping i uke 41? Jeg hadde ved sist kontroll for noen dager siden ingen tegn på modning og har fått ny time på onsdag med tilbud om stripping, men er så usikker mtp det jeg har lest om maserier og det å bli utslitt før fødsel. Hjelper også lite at julaften kommer bare noen dager etter kontrollen ( har lite lysst å gå hele julaften med maserier og vondt unødig ) har noen erfaringer på at det er større kjangs for at fødsel starter kjapt etter stripping når en er i uke 41?

Sniker!

Jeg har blitt strippet en del, men ikke SÅ sent sånn sett. I uke 38 i svangerskap #2, ville de starte fødsel neste dag.. For å forberede og håpe på at det startet selv, så strippet de og gav klyx. Fødsel startet ila natten.

Svangerskap #3, så ble jeg strippet uke 39. Akupunktur. Mer stripping i de neste ukene.. ingen effekt (selv om jeg var moden og hadde 3cm åpning). Heller ikke maserier. Eller, jeg hadde kanskje 1-2 rier til sammen.
Skal dog nevnes at jeg heller ikke hadde kynnere i hele det svangerskapet da, så kan være noe i det..
Så, mot slutten, uke 40+5.. husker ikke om jeg ble strippet den dagen eller dagen før?? Men da satte jeg klyx selv etterpå, ettersom det funket svangerskapet før. Fødsel startet den natta og jeg fødte 40+6.

Så, min personlige erfaring er at stripping alene ikke funker. Selv om jeg er overmoden :bag:

Jeg ble strippet på overtidskontroll med førstefødte. Hadde da et par cm åpning, men husker ikke modningsstatus for øvrig (lengde på livmorhals, plassering av tappen osv). Gikk i fødsel samme dag.

Dette svangerskapet ble jeg strippet to ganger før termin med moderat modning. Førte ikke til fødsel like umiddelbart som første gang, men det førte til ytterligere modning (modningsrier, åpning og avflating). Hadde hatt så mye maserier i flere uker i forkant at jeg brydde meg ikke om risikoen for flere maserier dersom stripping potensielt kunne føre til noe. Fikk fødestue vel 2,5 døgn etter siste stripping.

Takk for delte erfaringer :) forstår det kan være veldig forskjellig fra gang til gang dette med stripping :smiley-ashamed004 Jeg får vel se på onsdag hvordan status er og ta det derfra og heller krysse fingrene for at det kommer igang av seg selv før:D

Back
Topp