Erfaring med stripping hos jordmor?

Cookiemonster!

Flørter med forumet
Hei

Jeg var på svangerskapskontroll hos jordmor i dag, 38+4. På grunn av mye kynnere, murring og nedpress de siste dagene spurte jeg om hun ville sjekke eventuell modning slik at jeg kunne få en pekepinn på om noe snart er på gang. Jordmor konstaterte at jeg har kommet et stykke i latensfasen og at kroppen snart er klar for fødsel :) Hun sa at jeg ikke hadde noe åpning ennå, men at livmorhalsen var helt utflatet - moden, myk og tøybar. Jeg takket ja til stripping og venter nå i spenning på om noe kanskje begynner å skje!

Har noen av dere erfaring med stripping og hvorvidt dette hadde effekt?

Jordmor var tydelig på at det ikke nødvendigvis ville føre til noe, og påpekte at latensfasen kan være veldig lang for enkelte. Jeg har ikke kjent noe spesielt etter at jeg var hos jordmor (6 timer siden) - kynnere, murringer og nedpress kjennes som det har gjort de siste dagene, ingen blødning, slimpropp eller andre tegn på fødsel.

:)

Min første fødsel startet med vannavgang etter to strippinger. Startet natten etter den andre (2 dager på rad). Skal selv prøve stripping neste uke med håp om effekt:-)

Får ikkje tilbud om stripping her :/ vurderer og ringe føden og spør etter det. Er Nr 3 og aldri noe spørsmål om det. Er ei jm i kommunen og ho gjør det ikkje :/ ikkje legen heller ..

Hadde stripping dagen etter termin, men uten effekt. Var dog ikke veldig moden... men fikk hvertfall tøyd en ekstra cm før fødsel :p

Fikk tilbud om stripping på termindatoen min, skal til kontroll da... :-) Gjør det veldig vondt hvis man ikke er moden? Har hatt skikkelige mensmurringer å nedpress i noen uker så er ganske spent på om jeg er moden :D

Første fødsel starta riene på vei fra JM etter tøying! Så jeg tror det har en god effekt på mer åpning. Alle de andre 3 fødslene måtte jeg tøye flere ganger. Eller... jeg måtte ikke! Denne gangen hadde jeg bestemt meg for å verken sjekke eller tøye, rett og slett fordi jeg blir gal av å tenke på fødsel hele tiden! Dette svangerskapet har jeg hatt så enormt mye verk, nedpress og tegn på fødsel at jeg tenker på fødsel hele tiden. To uker til termin og jeg holder på å bli sprø! Jeg har til og med ringt JM for å komme ekstra ned for en ekstra tøying! tidligere svangerskap har jeg ikke blitt lei før på slutten, men nå har jeg vert lei/desperat i flere uker. Det er visst slik med 3 og 4 svangerskap. Mye lureri!!! Våkner midt på natta me enorme verk i magen/ ryggen, men så går det over.... grrrr....

Back
Topp