Erfaring med sterilisering - kvinner?

MNJ

Elsker forumet
Noen av dere som har valgt å sterilisere dere?

Jeg skal ta keisersnitt om et par ukers tid og planlegger å sterilisere meg under snittet.
Valget baseres på medisinske årsaker + at vi ikke ønsker flere barn.

Mannen min fikk litt last-minute-panic etter samtale med overlege bare... Det er klart at det er et stort valg man ikke tar lett på. Vil gjerne høre deres erfaringer og tanker rundt dette!

dette er deres 3 barn?
jeg syntes kanskje alder spiller en stor rolle,og ikke minst hvor lenge dere har vært sammen..
jeg ville nok ikke gjort det før jeg var sånn 38-40 år

Ja, dette er vårt tredje barn. Vi er relativt unge, 28 og 30 år gamle. Vi har vært sammen i 8 år.
Men jeg har en skade i livmoren etter forrige fødsel (akutt keisersnitt) som gjør at legene har anbefalt oss å stoppe etter 3 barn.
De er usikre på om livmoren min klarer en fjerde graviditet. Og vi er veldig glade og takknemlige for de snart tre vi har!

Jeg tenker å gjøre det sammenår jeg har fått nr 2. Blir ks da så tenkte å ta det samtidig om da sambo ikke steiler veldig. Jeg har alltid hatt lyst på 2 barn og tenker som så at om vi da om mange år skulle få lyst på flere så kan vi adoptere.

Jeg er en fersking innen sterilisering [8D]

Jeg har fått 4 barn nå, siste var en uplanlagt bonus[:)]

4mann kom til verden med ks 1.12.10, og da steriliserte jeg meg i samme slengen[:)]

Erfaring kan jeg ikke utale meg så masse om, har ikke vært sterilisert så lenge.
Men, syns ikke valget var vanskelig,

Er fornøyd med 4 barn, jeg blir 30 år i år, og sist men ikke minst, hvorfor proppe kroppen med hormoner når det strengt tatt ikke er nødvendig[:)]
(vet det finnes prevensjon uten og, men greit og ikkje vær avhengig av noe)[;)]

Joda, har allere kjent sorgen med og ikke gå gravid igjenn, tanken på og ikke oppleve den fantastiske følelsen av et barn til.
Men den følelsen tror jeg jeg alltid vil kjenne innimellom, så kan ikke la det stoppe meg [:)]

ORIGINAL: *UtspyttaLaban*

Jeg er en fersking innen sterilisering [8D]

Jeg har fått 4 barn nå, siste var en uplanlagt bonus[:)]

4mann kom til verden med ks 1.12.10, og da steriliserte jeg meg i samme slengen[:)]

Erfaring kan jeg ikke utale meg så masse om, har ikke vært sterilisert så lenge.
Men, syns ikke valget var vanskelig,

Er fornøyd med 4 barn, jeg blir 30 år i år, og sist men ikke minst, hvorfor proppe kroppen med hormoner når det strengt tatt ikke er nødvendig[:)]
(vet det finnes prevensjon uten og, men greit og ikkje vær avhengig av noe)[;)]

Joda, har allere kjent sorgen med og ikke gå gravid igjenn, tanken på og ikke oppleve den fantastiske følelsen av et barn til.
Men den følelsen tror jeg jeg alltid vil kjenne innimellom, så kan ikke la det stoppe meg [:)]

Takk for at du deler!
Det du skriver over er viktig for meg også, jeg har så negative erfaringer med p-piller og sånt og vil ikke gå på det i 20 år fremover liksom.

Back
Topp