Erfaring med støvler til de minste

KatBra

Gift med forumet
Oktobermirakler 2013
Hvilke støvler har du prøvd til ditt barn? Fornøyd, ikke fornøyd?
Prøvd i butikk eller har du tatt sjangsen å bestille på nett?

Jenten vår har fått sitt første par, men ser nå at det vil være praktisk å ha et ekstra par med tanke på bruk i barnehage. De ble vel også kanskje litt for romslige de vi endte opp med å kjøpe, så tenker da å kjøpe et par til i en mindre størrelse og vil gjerne høre deres erfaringer med forskjellige støvler. De vi har kjøpt er forresten Viking. Hun har ikke hatt anledning til å bruke de så mye enda, så har ikke helt gjort meg opp noen mening om dem enda annet enn at de virker solide og robuste :)

Vi har har bare hatt Viking støvler og er fornøyd med det. Har hatt forskjellige typer, men de som ikke er så tunge og robuste er best til de minste. Kjøpes hos skobutikk, og har som regel fine farger/mønster.

Første regel når unger skal ha sko er at de er med å prøver. :) Ta ut sålen og la de stå på den, så foten blir helt strekt ut. Ha med type labben/janus/ullvang sokker når dere skal prøve, for det blir jo bruk for det utover høsten.

Dere får god hjelp i skobutikk. :)

Vi bruker sjeldent støvler, bare vet ordentlig regnvær/søle og tur i våt myr.

Her har vi ordentlige goretex sko, sånne halvhøye som sitter godt på foten. Det er det beste.

Har hatt Timberland, Adidas, Viking og Ponny, mest fornøyd med de tre første. :) Ponny var litt tung synes jeg.

Hørte en bhg-ansatt sa at gode Gore-Tex sko til de minste er bedre enn støvler i bhg. Bare et tips :-)

Vi har kjøpt stonz til ettåringen siden han ikke går ennå. Kommer til å kjøpe goretex sko når han begynner å gå. Fikk frarådet støvler fra bh vi også. Når de er små så blir de å dra de etter seg ute.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Bruker de som tåler -20 ( kommer ikke på hva de heter) jeg sverger iallefall til de, brukt de siden de kom. De er myke og behagelige å ha på ifølge han gutten min, og de passe like bra på sommer som på vinteren:)

Har en råtass på 7❤tenker på nr 2 ❤

Takk for mange fine tips! :)
Hun har jo selvfølgelig andre sko også, som hun fint kan bruke dersom det bare regner lett, men vi bor på vestlandet og da er støvler et must :P

Back
Topp