Jeg er litt desperat, for å si det forsiktig. Etter 3.5 år og totalt 5 IUI og 7 innsett har jeg hatt 3 SA og en exu. Jeg fikk nettopp vite at jeg har dypt infiltrerende endometriose (uten klassiske symptomer), så det kan jo ha noe å si. I tillegg ble det funnet ANA (autoimmune antistoffer) ved utredning for habituell abort. Riksen henviste meg til reumatolog for dette. Gikk privat idag for å få fortgang, men det var veldig skuffende. Legen hadde aldri hadde hørt om at det kan være en sammenheng mellom dette og abort, men jeg finner jo vitenskapelige artikler som sier noe annet..
Til poenget - jeg ønsker å prøve immundempende medisin både pga endometriose og antistoffer. Helst plaquenil, kanskje prednisolon. Men hverken Riksen, reumatologen eller fastlegen vil skrive det ut. Vurderer å prøve privat gyn igjen, ev gyn på privat ivf-klinikk. Men spørs om de vil blande seg i.. Jeg fikk utskrevet albyl e fra privat gyn i fjor, men de andre medisinene er jo ikke like "snille". Noen erfaringer med å få slike medisiner utskrevet privat når du går offentlig? Tips på hvor jeg kan vende meg? Vurderer hausken.
Til poenget - jeg ønsker å prøve immundempende medisin både pga endometriose og antistoffer. Helst plaquenil, kanskje prednisolon. Men hverken Riksen, reumatologen eller fastlegen vil skrive det ut. Vurderer å prøve privat gyn igjen, ev gyn på privat ivf-klinikk. Men spørs om de vil blande seg i.. Jeg fikk utskrevet albyl e fra privat gyn i fjor, men de andre medisinene er jo ikke like "snille". Noen erfaringer med å få slike medisiner utskrevet privat når du går offentlig? Tips på hvor jeg kan vende meg? Vurderer hausken.