Erfaring med smokk til baby

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Hva slags erfaring har du gjort deg av å bruke smokk til babyen??

Leser så mye forskjellig. Noen mener det er bra, men på et kurs jeg var på sa de at man burde være forsiktig med bruken pga det gir feil sugeteknikk ( ja selv om smokken er laget på spesiell måte)

Hva er deres erfaring?? Fortell gjerne[:)]

For oss var det en positiv erfaring. Lillegutt hadde lært seg den uvanen med å sutte på tunga si istedet for tommelen mens han lå inne i magen, så derfor hadde han problem med å suge på puppen. Begynte på sykehuset med å la han suge på lillefingeren min, slik at han skulle skjønne hvor tunga skulle være, om du forstår[8D] Deretter fortsatte vi med smokk.[:)]

Han min vil ikke ta smokk i det heletatt[&:] Prøver og prøver, men bare spytter den ut med en gang. Han suger på fingrene sine da[:D]

vi har bare hatt positiv erfaring.
Hadde en baby med STORT sugebehov.. Så for at jeg skulle få litt hvile, puttet vi i en smokk.
Men ventet med å bruke den til jeg fikk igang melkeproduksjon og riktig sugeteknikk hos babyen..

Jeg har på følelsen av at hvor lengre man venter med å gi smokken jo vanskeligere er det for babyen å lære seg å holde på den!?

BARE positivt!

[:)]

ORIGINAL: smash

BARE positivt!

Har bare positiv erfaring med smokk her. Lillegull tar både pupp, flaske og smokk - men ikke hvilken som helst smokk; kun Trøst[:D]
Han har så stort sugebehov at uten smokk hadde han nok spist opp hendene sine (og puppen min)

Her har han veldig stort sugebehov... på sykehuset hylte han masse og var urolig..
Når vi kom hjem ga vi han smokken , han ble en helt annen unge etterpå.. mye roligere og mer avslappa...
Han får kun tutten når han griner etter den da..
Ikke har det ødelagt for amminga heller[:)]

Lille snupp tok smokken allerede første døgnet på sykehuset, ho har et helt enormt sugebehov så for å spare brystene mine så får ho smokk. Men ho suger fortsatt helt riktig ved amming så jeg syns det går kjempe bra..

vesla her fikk smok før hun i det hele tatt hadde rørt puppen min
Hun var flink til og ta og suge på puppen for fullamma jo i noen mndr[:)]

Eldstemann klarte ikke suge da han ble født. Jm/barnepleiere trudde ikke på meg, men han klarte å lære seg det etter noen dager med flaske, sutt (og pupp), så de inrømmet faktisk at de hadde tatt feil[;)] Men helt vanlig er vel ikke det da...

Andremann fikk sutt fordi han holdt på å gnage opp hendene sine, og jeg ble anbefalt å gi han det. Han sutta som en GAL[8D] Men puppinga tok ingen skade av det, heldigvis[:)]

Så jeg har bare god erfaring med sutt, værre når de skal slutte[:-]

Faktisk så ble sugeteknikken til frøet bedre etter han fikk sutten! Så her har vi bare gode erfaringer ;)

Begge mine har brukt smokk fra dag1, og veldig glad for at de begynte med det...
Begge hadde stort sugebehov, ergo brukte meg som smokk og det ble smertfullt etter noen dager...
De har begge hatt kosen med smokken (minsta har den enda), og synest bare det er koselig jeg...[:)]

Fullammer lillemor og hun har brukt tutt siden hun var knøttliten[;)] Vi begynte ikke med tutt før ammingen var kommet skikkelig igang, tror hun var en uke ca.

Back
Topp