Erfaring med samlivskurs eller lignende for førstegangsforeldre?

Erol92

Blir kjent med forumet
Noen som har noen erfaring med slike kurs?

Tenker på kurs som både omfatter de både praktiske sakene som tips og triks knyttet til holding, amming, soving, men også typ konflikthåndtering, kommunikasjon hjemme. Min kone snakket på at hun ønsket å ta noe kurs men la hovedvekt på ting som holde-teknikker, soving ol.

For min del er jeg interessert i kurs også, men gjerne i all hovedsak med fokus på konflikthåndtering, kommunikasjon ol hjemme (f. eks), da jeg mistenker at vi vil få ganske mye info om disse praktiske tingene underveis i prosessen. F. eks mye nyttig informasjon bare på sidene til Ullevål (som blir vårt evt fødested) og forventer noe av dette blir imprentet underveis også under oppfølgingen.

Hadde vært strålende om noen har noen erfaringer, og selvfølgelig om man har noen konkrete anbefalinger på østlandet / Oslo, gjerne med begge perspektivene.

Tenker at mye er observasjon, prøving og feiling men vi vil gjerne være åpne for å lære noen tips og triks på forhånd likevel.

Jeg har vært på et slikt tilbud med førstemann og COS sirkel sammen med far. Var gratis i min kommune og absolutt til å anbefale.

Kurset Godt Samliv tar opp de tema du etterspør, men ikke så mye det din kone er ute etter da. Det er imidlertid spesielt utviklet for førstegangsforeldre. Noen kommuner tilbyr det gratis, noen steder har familievernkontoret dem. Det finnes også digitalt gjennom VI-appen i tillegg er det noen som arrangerer det mer som en komplett pakke med helgetur på hotell etc, men det koster vel litt

Strålende - tusen takk for forslagene og tilbakemeldinger :)

Back
Topp