Erfaring med sånn dampvasker?

bergliotte

Elsker forumet
MÅ jo bare spør!
Er det noen med erfaring av disse "mirakelmaskinene" man ser på tv-shop og tvins?
Ser jo bare utrolig flott ut, men funker det????

[:)]

??

har en fra kasher.. den funker helt supert... men det er jo merkevare da.. vet ikke om jeg ville turt prøve meg på en tv shop vare.. spørs hvor billig det er....

Lurer på det jeg og

Vet sjefen min har en sånn dampvasker...(gammel modell, og vet ikke hvor ho har kjøpt den)...men ho skryter veldig. Genial til all type vasking, og vaskingen går lettere/raskere[:)]

har klesdamper fra twins å den er fabolous!!!!

har lyst på dampvasker ja, men usikker på hvordan den er på parkett...

ORIGINAL: Mr.Darcy

Lurer på det jeg og

Vet sjefen min har en sånn dampvasker...(gammel modell, og vet ikke hvor ho har kjøpt den)...men ho skryter veldig. Genial til all type vasking, og vaskingen går lettere/raskere[:)]

ja kanskje om du tar alt i samme sleng... dampen tar ca 20 -30 min å varme opp..men du kan jo støvsuge i mellomtiden da... så tar den alt tepper , tak, vegger, gulv, stoff sofa , vindu glassoveflater, sluker, fliser OSV

Vi har ikke selv, men har lånt en Kärcher-sak og den var dønn effektiv i hvert fall! [:)]

Ja, man får kjøpt de i forskjellige merker. Sikkert litt forskjellige.
Men det virker utrolig praktisk, lettvint, miljøvennlig for hus( minus kjemikalier).....hm

Tror de kan brukes på parkett, sier hvertfall at de kan brukes på laminat og tregulv, fliser osv.

Mannen min sier NEEEEEEEEI til å bruke det på parketten.. Han selger gulv (medeier i en av de største gulvbutikkene i byen her), han har peiling.

Men på ubehandlet furugulv kan du bruke den.

ORIGINAL: Pijah

Mannen min sier NEEEEEEEEI til å bruke det på parketten.. Han selger gulv (medeier i en av de største gulvbutikkene i byen her), han har peiling.

Ok. Har jo begge deler jeg da [&:]
Er det pga temperaturen at det ikke skal brukes?

Og tenk på hvordan den er å vaske på vanskelige steder som kriker og kroker rundt do og i fuger o.l. i dusjen....[:)]

Og jeg hadde fint brukt den på parketten og....jeg bruker jo vann til vanlig å vaske med og...så tror ikke det er noe værre å bruke en sånn steamer..

Meeeen om de som selges på tvshop/tvins er like bra, er jeg usikker på....

ORIGINAL: bergliotte

Det er fordi at man skal bruke minst mulig fuktighet når man vasker, og spesielt varm fuktighet. Det kan ødelegge treverket og lamellene i parketten kan slippe. Det er litt kjipt med hull i gulvet liksom.. [8D]

Det er fordi at man skal bruke minst mulig fuktighet når man vasker, og spesielt varm fuktighet. Det kan ødelegge treverket og lamellene i parketten kan slippe. Det er litt kjipt med hull i gulvet liksom.. [8D]

oi...det viste jeg ikke....*trekker tilbake det jeg skrev over*

Og tenk på hvordan den er å vaske på vanskelige steder som kriker og kroker rundt do og i fuger o.l. i dusjen....[:)]

Og jeg hadde fint brukt den på parketten og....jeg bruker jo vann til vanlig å vaske med og...så tror ikke det er noe værre å bruke en sånn steamer..

Meeeen om de som selges på tvshop/tvins er like bra, er jeg usikker på....

Det er jo helt greit å bruke den, om du vil risikere at gulvet blir ødelagt.[8D] [:)]

Vanlig vask og dampvasker kan ikke sammenlignes overhodet. Vanlig vask skjer med 40+ temperert vann, steamer damper med tett oppunder 100 grader varmt vann.

hehe, jeg har sagt fra meg gulvvasken her hjemme, for å si det sånn. Jeg nekter å være den som evt er ansvarlig for å ødelegge noe, så nå får eksperten fikse det selv. [8D][:D]

hehe, jeg har sagt fra meg gulvvasken her hjemme, for å si det sånn. Jeg nekter å være den som evt er ansvarlig for å ødelegge noe, så nå får eksperten fikse det selv. [8D][:D]

Var det jeg tenkte ja.
Skulle hatt fliser i hvert rom da! [8D] Gjør jo liksom ikke noe med lettere vask av ting, men men!

nå er jeg inne å ser på både tvshop og tvins sine hjemmesider, men kan ikke finne slike dampvaskere...har funnet karcher sin da til 1990,-.
Jeg som er blind eller er de på en av de sidene?

ORIGINAL: CandyMam

nå er jeg inne å ser på både tvshop og tvins sine hjemmesider, men kan ikke finne slike dampvaskere...har funnet karcher sin da til 1990,-.
Jeg som er blind eller er de på en av de sidene?

Mener den heter H2O vac...eller steamer eller noe sånn

Back
Topp