Erfaring med pumper?

En tråd i 'Oktober 2021' startet av Ipek, 13 Okt 2021.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Ipek Elsker forumet Oktoberbarna 2021♡

Ref mitt innlegg om å få melka tilbake etter brystbetennelse; har lånt en medela dobbel pumpe av helsestasjonen, men den får ikke ut rare skvetten fra meg. Når jeg har pumpet i 10-15 min, så kan jeg lett håndmelke ut mer, så pumpa får bare ikke ut melka mi.

Håndmelke er helst ikke noe alternativ, det får jeg ikke til i lengden.

Er det noen som har erfart at noen pumper er bedre enn andre? Sikkert individuelle forskjeller - én pumpe virker kanskje bedre på noen men dårlig på andre, men det jeg lurer på er om det kan være forskjell på hvordan pumper «får det til»? Evt kan manuell pumpe være bedre på å få det til?

• Hjertelig Hjertelig x 1
  2. mammatil2prinsesser&3prinser Forumet er livet Novemberlykke 2018 September 2012 VIP Oktoberbarna 2021♡

Har alltid brukt elektrisk pumpe fra medela. Har kjøpt Medela flex sin selv. Får ut alt mellom 60-100 pr pump. Det er mindre enn jeg har pleid å få ut førhen. Jeg måtte starte hele ammingen med pumpe denne gangen, siden Ellion ble lagt rett inn på nyfødtintensiven. Pump 1 gang i timen, så skal du fort få opp produksjonen:Heartred Puppene produserer så mye melk som bnir tatt ut. Ammer man lite, så produseres det mindre, og omvendt ved mye amming/pumping:)Det er ganske pes de første dagene, men er SÅ verdt det:) Om du er sår på brystene anbefaler jeg mam-kompresser og litt purelan på ved pumping:Heartpink Så lei meg for at du fikk sopp og brystbetennelse, vond start du har fått på ammingen:(

3. Lillafrosk Forumet er livet Tilgangsansvarlig Oktoberbarna 2021♡ Sensommerlykke 2017 Assistert-jentene

Pupper er ulike, så det vil alltids være noen som får bedre til med manuell, og bedre med andre merker.. De får litt annerledes trykk og slikt. Jeg har ikke testet min elektriske enda (skal ordne i dag), men vet jeg har fått god effekt av manuell Medela før. Du kan jo se om du får lånt deg noe annet også for å teste..?

• Enig Enig x 1
  4. Marianne.89 Forelsket i forumet Oktoberbarna 2021♡

Selv om jeg har fullammet to barn har jeg ikke pumpevennlige bryster :shifty: Har en medela swing maxi flex dobbel brystpumpe, en medela harmony manuell brystpumpe og en naturebond. Med forrige måtte jeg pumpe før jeg dro på kveldsvakt, mens hun var i bhg (dette var etter hun var ett år), og da måtte jeg pumpe typ først med den elektriske, så med håndpumpa og så håndmelke. Fikk da ut rundt 50 ml tilsammen på begge brystene hvis jeg var heldig :sorry: Har lurt på om det kanskje kunne vært lurt å prøve feks avent eller en annen pumpe, men greier ikke se for meg at det skal hjelpe noe, spesielt ikke siden naturebond heller ikke får ut noe..

• Informativ Informativ x 1

Del denne siden