Erfaring med Provera

Enkefalos

Forumet er livet
VIP
Assistert-jentene
Aprillykke 2017
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Jeg har fått resept på Provera i posten i tilfelle TR drøyer veldig, men det står ikke annet enn at jeg skal bruke det i 10-14 dager. Er det noen som kan fortelle meg om hvordan det er vanlig å bruke dette (så jeg kanskje slipper å måtte stå i tlfkø for å høre med klinikken ;))? Må jeg gå på det i alle de dagene, og så vente enda noen dager på blødning? Eller kan jeg forvente å få TR en gang underveis? Blir det kluss hvis jeg allerede har hatt EL når jeg begynner på det, eller har ikke det noe å si?

Jeg gikk på 1tbl i 10 dager. Tok noen dager etter det før tr kom. Så ja, det kan ta tid. Opp til en uke tror jeg. Men funket fint for min del assa:D
I forhold til el, så er ikke det noe å tenke på;) provera fungerer som en "luteralfase". Blir som et ekstra puff for å få tr. Litt dårlig forklart:p

Jeg gikk på 1tbl i 10 dager. Tok noen dager etter det før tr kom. Så ja, det kan ta tid. Opp til en uke tror jeg. Men funket fint for min del assa:D
I forhold til el, så er ikke det noe å tenke på;) provera fungerer som en "luteralfase". Blir som et ekstra puff for å få tr. Litt dårlig forklart:p
Ook! Jeg er bare litt i tvil på om jeg skal begynne med det med en gang eller drøye og se om EL dukker opp. Kan i alle fall ikke risikere at TR kommer i påsken slik at jeg ikke får ringt inn mens, men jeg kan være ganske (helt?) sikker på at tablettene ikke gjør at jeg begynner å blø midt inni kuren eller? I så fall hadde det jo bare vært å begynne først som sist.

Ingen som har erfaring med om det er vanlig å få blødning før man er ferdig med kuren?

Ingen som har erfaring med om det er vanlig å få blødning før man er ferdig med kuren?

De færreste får det da du får TR fordi progesteronet plutselig detter, sa gynekologen min. Derfor kommer tanta noen dager etter siste tablett.

Jeg tar 1x5 dager og får TR 5 dager senere, det vil si 10 dager fra første tablett :)

De færreste får det da du får TR fordi progesteronet plutselig detter, sa gynekologen min. Derfor kommer tanta noen dager etter siste tablett.

Jeg tar 1x5 dager og får TR 5 dager senere, det vil si 10 dager fra første tablett :)
Takk for svar :D Jeg ringte klinikken i dag, og de sa også at det var lite vanlig å få blødning underveis :)

Back
Topp