Erfaring med promillekjøring og straff???

Singlemom

Gift med forumet
.......

er vell som regel 30 dager på hoff her i område pluss evt bot

De fleste som kjører i fylla mister vel førerkortet i 2 år, får en god bot og i mange tilfeller fengselsstraff på alt fa 14 til 30 dager.

Akkurat fyllekjøring er noe jeg ikke har mye respekt for, så jeg syns straffene er for lave......[8|]

ved fyllekjøring burde man fratas førerkortet permanent uten mulighet for å få det igjen - noensinne.

ORIGINAL: Kal-El

ved fyllekjøring burde man fratas førerkortet permanent uten mulighet for å få det igjen - noensinne.

Enig.

Det finnes jo "livstid" på fratatt førerkort... bare at "livstid" i Norge aldri betyr livet ut...

........

........

Det skal som regel idømmes bot hvis promillen var til og med 0,5, bot og betinget fengsel hvis promillen var over 0,5 til og med 1,0, bot og betinget eller ubetinget fengsel hvis promillen var over 1,0 til og med 1,5, og bot og ubetinget fengsel hvis promillen var over 1,5. Det ser mao ut til at samboeren din slipper billig unna.

ORIGINAL: lemo

Det skal som regel idømmes bot hvis promillen var til og med 0,5, bot og betinget fengsel hvis promillen var over 0,5 til og med 1,0, bot og betinget eller ubetinget fengsel hvis promillen var over 1,0 til og med 1,5, og bot og ubetinget fengsel hvis promillen var over 1,5. Det ser mao ut til at samboeren din slipper billig unna.

Er det virkelig så liten straff???

Jeg kjenner noen som kjørte i fylla, og ble fratatt førerkortet i 2 år. Han kunne velge mellom fengsel eller 30.000 i bot..Dette er noen år siden så jeg vet ikke hvordan det er nå

ORIGINAL: StinkiStini

ORIGINAL: Kal-El

Enig.

Det finnes jo "livstid" på fratatt førerkort... bare at "livstid" i Norge aldri betyr livet ut...

Man kan miste førerkortet "for alltid"i Norge.
Det vil i følge veitrafikklovginvningen si 5 år...

ORIGINAL: Badeand*

Jeg kjenner noen som kjørte i fylla, og ble fratatt førerkortet i 2 år. Han kunne velge mellom fengsel eller 30.000 i bot..Dette er noen år siden så jeg vet ikke hvordan det er nå

Tviler han mister kortet i 2år, det var dagenderpå. Men at det blir strengt har jeg full forståelse for...

Promillegrensen var jo for inntil få år siden 0,5, men ble jo senket til 0,2 (mener dette var på begynnelsen av 2000-tallet). Nå gir de vel da bare bot opp til 0,5. Leste ett eller annet sted at ulykkesfare faktisk først vurderes å være kritisk fra 1,5 i promille. Hårreisende!!![&:] 0,5 i promille er forøvrig for de fleste bare én øl, men det kan jo være ille nok! Vet ikke om de har fastsatt bøter opp til en viss promille, hvis ikke så går det på prosent av månedslønn, men har ikke snøring på hvor mye. Aldri kjørt i fylla gitt[;)]

Back
Topp