Erfaring med progynova?

Huntress

Gift med forumet
Oktoberfruene 2018
Snøkrystallene2021❄️
Er så lei meg nå! Har gått og ventet på ny plan i posten og vært så klar for å begynne med sprøyter igjen denne uken. Men når jeg leste den nye planen som kom i går så har de satt opp progynova fra syklusdag 20 før nytt ferskforsøk :( Dvs at jeg må vente enda en måned hvis jeg skal gå på de først! Noen her som har erfaring med progynova? Gjør det stor forskjell på resultatet?

Er så lei meg nå! Har gått og ventet på ny plan i posten og vært så klar for å begynne med sprøyter igjen denne uken. Men når jeg leste den nye planen som kom i går så har de satt opp progynova fra syklusdag 20 før nytt ferskforsøk :( Dvs at jeg må vente enda en måned hvis jeg skal gå på de først! Noen her som har erfaring med progynova? Gjør det stor forskjell på resultatet?

De ønsker potensielt å kjøre langt regime.( litt usikker)Det vil ofte være enklere å kontrollere og potensielt gi bedre resultater. Hvis du har hatt dårlig uttelling på kort regime før, kan de velge langt regime for å se om der fungerer bedre. Ville uansett ringt klinikken og snakket med de om den nye planen og høre deres tanker rundt den.

Man kan velge å se litt anderledes på det også..? Hva hvis klinikken hadde gitt deg en ny plan akkurat lik den forrige og forsøket ikke gikk din vei. Ville du da tenkt hvorfor har de ikke prøvd noe nytt og anderledes?

De ønsker potensielt å kjøre langt regime.( litt usikker)Det vil ofte være enklere å kontrollere og potensielt gi bedre resultater. Hvis du har hatt dårlig uttelling på kort regime før, kan de velge langt regime for å se om der fungerer bedre. Ville uansett ringt klinikken og snakket med de om den nye planen og høre deres tanker rundt den.

Man kan velge å se litt anderledes på det også..? Hva hvis klinikken hadde gitt deg en ny plan akkurat lik den forrige og forsøket ikke gikk din vei. Ville du da tenkt hvorfor har de ikke prøvd noe nytt og anderledes?
Det er gitt som forbehandling før kort protokoll. Jeg går privat så de tar heldigvis ikke hensyn til kalenderen ift hvordan kroppen min responderer.
Sist hadde jeg 150 ie gonal f. Fikk ut 7 egg, 6 befruktet og ett godt nok for innsett som jeg ble gravid på, men mistet.
Tanken med progynovaen er at flere folikkler skal vokse jevnt slik at de får så mange egg som mulig (De håper på rundt 20). Jeg skal også øke til 225 ie gonal f. Etter jeg mistet så antydet de bare at jeg skulle øke hormonmengden for å få flere egg. Synes det er så dumt at de ikke kunne være raskere med planen, hadde jeg fått den for en uke siden så kunne jeg begynt slik som planlagt.
Var bare ikke forberedt mentalt på å vente en syklus til:(

Må nok bare følge oppsatt program, men skulle ønske jeg ikke måtte ta progynova. Jeg har sendt epost og spurt om det utgjør stor forskjell. Er så kjedelig å havne i desember også. Risikerer å ødelegge julen om det ikke går veien :oops:

Back
Topp