Erfaring med progesteron og albyl e?

J_1990

Glad i forumet
Marshmallows 2022
Hei! Lurer på om noen har erfaring med progesteron og albyl e for å unngå abort?

Dette er min 3 graviditet, mistet de andre i MA. Jeg blir ikke lett gravid så går gjerne år mellom hver graviditet. Denne gangen begynte jeg meg utrogestan (progesteron) ved eggløsning og albyl e, begge deler skal jeg skal bruke til jeg er over 12 uker på vei.

Vil gjerne høre om flere som har prøvd det? Endte dere opp med baby? Håper så inderlig, vet ikke hvor mange flere nederlag jeg klarer :(
 
Jeg fikk baby med albyl-E, Fragmin og progesterontilskudd etter 4 MA og flere spontanaborter
 
Jeg er 16 uker på vei nå. Hadde 2 SA før heg fikk progesteron (crinone) og albyl e. Så for oss fungerte det:).
 
Fikk progesteron og blodfortynnende etter 1 sa og 2 ma i 2 trimester. Mistet to ganger til selv om jeg tok alt jeg skulle. Tredje forsøk droppet jeg progesteron og tok kun blodfortynnende - han er straks 8 mnd :)
 
Hei! Denne kombinasjonen funka for meg. Hadde hatt 2 MA og 1 SA før jeg fikk progresteron og albyl e. Helt uproblematisk svangerskap med den kuren. Jenta vår er ett år om to dager❤️
 
Når de har fått progesteron og blodfortynnende av eit ell anna slag - har det vore pga ei utredning tilseie at det er nettopp det som trengs, eller pga dei har generell erfaring med at det hjelpe når folk opplever gjentekne SA/MA?

Me ha prøvd sidan sommar 2019, blitt gravid 2 gonga sidan då - mista begge i MA. Når eg har spurt om eg kan bli utreda for årsak - får eg egentlig berre beskjed om at ein må ha mista 3 gonger for at dei ser nærare på det.

Me vil såklart ikkje risikere å miste fleire gonga - så eg lurte på om ein kan foreslå oppstart på desse medisinane for å sjå om det hjelpe utan noko utredning. Eg får óg beskjed om at sidan eg klarar å bli gravid så stille ting seg annleis og, kan forstå det til ein viss grad - men samtidig overleve dei jo ikkje sjølv om eg klarar å blir gravid.. Så eg vil jo gjere tiltak som kan føre til at me slepp å gå gjennom dette fleire gonger..
 
Når de har fått progesteron og blodfortynnende av eit ell anna slag - har det vore pga ei utredning tilseie at det er nettopp det som trengs, eller pga dei har generell erfaring med at det hjelpe når folk opplever gjentekne SA/MA?

Me ha prøvd sidan sommar 2019, blitt gravid 2 gonga sidan då - mista begge i MA. Når eg har spurt om eg kan bli utreda for årsak - får eg egentlig berre beskjed om at ein må ha mista 3 gonger for at dei ser nærare på det.

Me vil såklart ikkje risikere å miste fleire gonga - så eg lurte på om ein kan foreslå oppstart på desse medisinane for å sjå om det hjelpe utan noko utredning. Eg får óg beskjed om at sidan eg klarar å bli gravid så stille ting seg annleis og, kan forstå det til ein viss grad - men samtidig overleve dei jo ikkje sjølv om eg klarar å blir gravid.. Så eg vil jo gjere tiltak som kan føre til at me slepp å gå gjennom dette fleire gonger..
Har fått det etter utredning for habituell abort (mista tre ganger på rad). Man kan gå privat og kanskje få hjelp tidligere ♥️
 
Når de har fått progesteron og blodfortynnende av eit ell anna slag - har det vore pga ei utredning tilseie at det er nettopp det som trengs, eller pga dei har generell erfaring med at det hjelpe når folk opplever gjentekne SA/MA?

Me ha prøvd sidan sommar 2019, blitt gravid 2 gonga sidan då - mista begge i MA. Når eg har spurt om eg kan bli utreda for årsak - får eg egentlig berre beskjed om at ein må ha mista 3 gonger for at dei ser nærare på det.

Me vil såklart ikkje risikere å miste fleire gonga - så eg lurte på om ein kan foreslå oppstart på desse medisinane for å sjå om det hjelpe utan noko utredning. Eg får óg beskjed om at sidan eg klarar å bli gravid så stille ting seg annleis og, kan forstå det til ein viss grad - men samtidig overleve dei jo ikkje sjølv om eg klarar å blir gravid.. Så eg vil jo gjere tiltak som kan føre til at me slepp å gå gjennom dette fleire gonger..

Jeg har ikke vært gjennom noe utredning som tilsier at jeg trenger hverken progesteron eller albyl e, men legene hadde ingen problem med å prøve det. Fikk det heldigvis uten problem. De sa det skader ikke å prøve og ofte gir det veldig god effekt. Jeg har småblødd x antall ganger i de andre svangerskapene mine og denne gangen har jeg ikke blødd en dråpe. Er nå inne i 9 uka. Kan jo ikke vite sikkert om det er pga progesteron men jeg har en mistanke om det. Håper det går bra denne gangen :Heartred

Hvis legen ikke vil gi deg kan du jo prøve å forhøre med en annen lege / gyn? Det skader ikke å gi det et forsøk så skjønner ikke hvorfor noen leger krever utredning først.
 
Jeg har ikke vært gjennom noe utredning som tilsier at jeg trenger hverken progesteron eller albyl e, men legene hadde ingen problem med å prøve det. Fikk det heldigvis uten problem. De sa det skader ikke å prøve og ofte gir det veldig god effekt. Jeg har småblødd x antall ganger i de andre svangerskapene mine og denne gangen har jeg ikke blødd en dråpe. Er nå inne i 9 uka. Kan jo ikke vite sikkert om det er pga progesteron men jeg har en mistanke om det. Håper det går bra denne gangen :Heartred

Hvis legen ikke vil gi deg kan du jo prøve å forhøre med en annen lege / gyn? Det skader ikke å gi det et forsøk så skjønner ikke hvorfor noen leger krever utredning først.

Takk for svar

Då skal eg tørre og spør om eg kan få prøve det - sidan andre får det uten “grundig” utredning. Tenkte berre eg ikkje ville sitte å “krevje” noko om andre må utredes før dei får tilsvarande.

Eg klara berre ikkje forstå kvifor ein skal måtte gå gjennom dette 1 gong til for å kunne få meir utredning. No har jo eg opplevd 2 MA der alt virka fint - heilt til ein får beskjed om at det ikkje er noko liv. Så det må jo vere grunnlag for å kunne prøve noko for å hjelpe til på vegen… Enn at statistikken skal stemme..
 
Takk for svar

Då skal eg tørre og spør om eg kan få prøve det - sidan andre får det uten “grundig” utredning. Tenkte berre eg ikkje ville sitte å “krevje” noko om andre må utredes før dei får tilsvarande.

Eg klara berre ikkje forstå kvifor ein skal måtte gå gjennom dette 1 gong til for å kunne få meir utredning. No har jo eg opplevd 2 MA der alt virka fint - heilt til ein får beskjed om at det ikkje er noko liv. Så det må jo vere grunnlag for å kunne prøve noko for å hjelpe til på vegen… Enn at statistikken skal stemme..

Jeg ville gått privat om du har mulighet. Jeg fikk først beskjed om at jeg måtte ha 3 aborter før jeg fikk støttemedisiner. Etter 3 aborter ønsket ikke gynekologen å gi meg det likevel fordi det ikke var funnet noe på utredning og det ikke var godt nok dokumentert at det fungerte. Gynekologer er tydeligvis litt uenige her. Gikk privat til en kjempeflink og anerkjent gynekolog som mente at det var godt nok grunnlag for å prøve denne komboen og at han gjennom mange år hadde sett hvor godt det fungerte. Som han sa «du må ikke finne på å bli gravid uten å ta blodfortynnende og progresteron du». Han sa at han mente man burde gi det etter to aborter.

Jeg vet jo ikke hva som er hva, men jeg vet i alle fall at jeg skal ta dette neste gang jeg er gravid også❤️
 
Back
Topp