Erfaring med private klinikker

Vilje35

Glad i forumet
Hei,

For de av dere som har fått hjelp ved private klinikker- lurer på om noen her har prøvd forskjellige og evt kan dele erfaringer? Spesielt interessert i klinikker i Oslo/på østlandsområdet.

hvilke var du mest fornøyd med og hvorfor? Hvor følte du at du fikk best oppfølging og raske gode svar?

Takk for svar:)

Tok vårt første forsøk på Klinikk Hausken på Lysaker. Startet med en utredning, så prøvde vi litt støttemedisiner noen måneder før vi startet IVF.

Fikk utrolig god oppfølging både av sykepleier og gyn gjennom hele forsøket! Var enkelt å få time dersom jeg trengte det raskt, og de tok meg og mine bekymringer veldig på alvor. Følte jeg fikk en relasjon til flere som jobbet der, og følte meg hjemme der etter hvert. De er heller ikke redde for å prøve litt ekstra, feks med antibiotika eller prednisolon, men det er sikkert andre private klinikker også.

Vi har også nå det siste året hatt noen runder hos Porsgrunn (offentlig). Hyggelige folk, men mange forskjellige, og jeg føler aldri at de husker meg eller vet noe om meg liksom. Veldig upersonlig i forhold, og vanskelig å tilrettelegge til mine ønsker og behov. Angret faktisk litt på at vi ikke tok en runde til på Hausken, men nå har jeg faktisk blitt gravid, så skal ikke klage.

Kan hvertfall genuint anbefale Hausken!

Lykke til :joyful:

Hei, litt treig her men svarer likevel. Jeg har hatt brukt Fertilitetssenteret i Oslo, to uttak og fire innsett. Det var etter min mening..helt ok. Jeg ble gravid på tredje innsett men mistet i MA i uke 10, utrolig trist. Så selv om det ikke var deres feil har jeg litt negative følelser knyttet til stedet. Leger og sykepleiere er flinke og hyggelige. MEN, jeg har ganske mange egg (høy amh), så de har gitt meg veldig lav dose folikkelstim, og tilsvarende få egg ut. Så nå har vi bestemt oss for å bytt til Medicus, der de vil gi meg en langt høyere dose, for å gjennomføre en "høstesyklus", der vi så fryser de embryoene vi måtte være heldige å få, og så blir det frysforsøk i naturlig syklus etter det. Har troa på at det kan funke for oss. Så alt i alt, greit nok, men kanskje litt vel forsiktige :)

Back
Topp