Erfaring med planlagt KS etter dramatisk fødsel?

Bkno1566992

Andre møte med forumet
Hei!
Jeg er 6 uker på vei med barn nummer 3 og fødselsangsten har meldt sin ankomst allerede da jeg har fått inntrykk av at fødsel nr. 3 kan være en «luring».

første fødselen min var helt forferdelig! Ble igangsatt på morgenen 11 dager på overtid, og barnet ble tatt med akutt KS på ettermiddagen 13 dpo. Barnet var friskt som en fisk heldigvis, men jeg holdt på å stryke med og det ble veldig traumatisk da de gjorde mange blemmer blant annet ved å ikke informere meg underveis.

Med barn nummer 2 var jeg veldig innstilt på å ikke føde ved samme sykehus og jeg var fast bestemt på å gjøre alt for å få planlagt KS for å gjenvinne litt kontroll. Etter god oppfølging av Jm ved sykehuset under svangerskapet bestemte jeg meg for å føde ved samme sykehuset på «normalt» vis. Sammenlignet med fødsel nr. 1 gikk den fødselen som en drøm! Selv om barnet ble tatt med sugekopp.

Nå melder som sagt angsten seg og jeg har et stort ønske om planlagt KS!
Regner med at første steget er å snakke med JM om dette på kontroll, men lurer på om noen her har erfaring på dette, eller eventuelt innspill på om dette lar seg gjøre eller om jeg bør ta «sjansen» på at det går fint denne gangen?
Det viktigste for meg er at de ikke drar den så langt og at om jeg går på overtid så ønsker jeg KS fremfor igangsettelse.

Hadde dramatisk fødsel med nr 1 og 2. Jm spurte faktisk om jeg ønsket planlagt ks med nr 3. Jeg ønsket ikke det så jeg takket nei til det. Hadde veldig fødselsangst. Skrev fødebrev og hadde samtaler med jm på sykehuset i forkant. Hadde avtale om igangsetting på termindatoen. Fødselen startet heldighvis av seg selv to dager før termin . Var veldig redd under fødselen. Men ble faktisk den beste fødselen jeg har hatt. Ingen dramatikk og alt gikk etter boka.

Min første fødsel var veldig fin, min andre fødsel dramatisk. Jeg har fått beskjed om at jeg får ks om jeg ønsker ved evt ny fødsel.

Første fødsel var veldig fin. Andre fødsel var ikke trivelig overhodet. Hadde planlagt ks med nr 3 og nr 4:)

Back
Topp