Jeg fikk petidinsprøyte da jeg fødte sønnen min for 7 år siden. Må bare si at jeg hadde en veldig rask fødsel som var unnagjort på 4 timer. Derfor kunne jeg ikke få epidural. Lystgass og varmt bad virket ikke noe særlig på meg. Petidin gjorde meg trett, jeg sovnet rett og slett og husker svært lite av det som skjedde. Husker bare at jeg ble vekket av jordmora som ba meg om å klatre over i fødeseng og begynne å presse. Jeg presset to ganger og så var det stopp. Måtte få enda en sprøyte som satte pressrier i gang. Vet ikke om det var petidin eller noe annet som gjorde det.
Etter fødselen fikk jeg svært høyt blodtrykk, leververdier var altfor høye en stund og jeg måtte til hyppige kontroller på sykehuset. Fikk beskjed at det var reaskjon på petidin. Hadde jeg visst det på forhånd ville jeg kanskje prøvd å føde naturlig.
Jeg har bestemt meg for å prøve å føde uten petidin denne gangen, men har ikke tenkt å spille helt. Hvis det blir veldig vondt, kommer jeg nok til å be om smertestillende. Sist jeg var på Ullevål fikk jeg beskjed at de har tilbyr nå noe annet enn petidin, men jeg glemte å spørre hva det var.