Erfaring med papirtapet?

Bellsi

Elsker forumet
Vi driver og pusser opp nyhuset og jeg kjøpte tapet til to rom som er papirapet - fra Osborne og Little. Fikk en profesjonell til å se på det og gi tilbud, og han mente vi fint kunne legge den utenpå stria som var på veggen fra før. Han ble for dyr da, så vi droppet han, men min far mente han skulle klare det. Vi kjøpte spesiallim (klister) for papirtapet og han fulgte instruksjonene, da limet må på tapeten først og ikke direkte på veggen. Resulatet ble veldig bra syntes vi! Men, så gikk det en natt og tapeten hadde trukket seg litt fra hverandre så det ble en liten glipp øverst.. ikke så mye at det gjorde noe da, men etter enda en natt så har rett og slett tapeten løsnet fra veggen!! Og den er veldig ruglete av lim på baksiden.. Er det noen som har tips til hvordan vi kan gjøre det for ikke å måtte kaste tapet til en verdi av 1500 kr...? Veldig frustrerende i så fall, for den var så fin!!

Syntes det hørtes litt risky ut å legge det uten på en strietapet? Men hvis fagmannen sa det så.. Hm.. Nei jeg aner ikke, men skjønner jo at det ikke var særlig kult.
Har forresten sendt deg PM ang pip tapeten=)

Lilletrille skrev:
Syntes det hørtes litt risky ut å legge det uten på en strietapet? Men hvis fagmannen sa det så.. Hm.. Nei jeg aner ikke, men skjønner jo at det ikke var særlig kult.
Har forresten sendt deg PM ang pip tapeten=)

Hei :) Fikk du ikke svar på PM? Jeg mener jeg sendte det, men dette nye forumet er jo ikke helt til å stole på... Vi har fått den opp nå - og den ble kjempelekker!! Valgte en helt lys rosa farge på resten av veggene. Skal få opp vinduslistene nå, så kan jeg ta bilde og legge ut :)

Nei har ikke fått noe, men det går fint=)

Så flott at den ble fint, regner med å satse på den jeg også. Har veldig lyst til å se bilder ja=)=)
Jeg tror kanskje vi går for en lys blålilla som kontrast på veggen, men vi får se=)

Brukte dere mange ruller eller holder det som regel med 1? Vi skal kun ha 1 vegg her også=)

Lilletrille skrev:
Nei har ikke fått noe, men det går fint=)

Så flott at den ble fint, regner med å satse på den jeg også. Har veldig lyst til å se bilder ja=)=)
Jeg tror kanskje vi går for en lys blålilla som kontrast på veggen, men vi får se=)

Brukte dere mange ruller eller holder det som regel med 1? Vi skal kun ha 1 vegg her også=)

Vi har tapeten på den ene kortveggen, med vindu og brukte to ruller. Da ble det en del til overs, men hadde vært for lite med en for det er ganske stor mønsterrapport på den, så man må beregne inn det også.. Hvilken farge på tapeten skal dere ha?

enten ville jeg prøvd å primet veggen før du tar på tapet limet, eller rett og slett lagt på sånn fiberduk (sånn sparkel duk eller hva jeg skal kalle det). Funker iallefall gull.

~kaos~ skrev:
enten ville jeg prøvd å primet veggen før du tar på tapet limet, eller rett og slett lagt på sånn fiberduk (sånn sparkel duk eller hva jeg skal kalle det). Funker iallefall gull.

Vi fikk tips om annet lim og å evt. male eller pusse veggen for å få litt bedre "grep" for tapeten - og de funket! I alle fall enn så lenge ;) Kanskje vi plutselig våkner en dag dekt av tapet ;p

Back
Topp