Erfaring med overtidskontroll?

Januarbaby16

Flørter med forumet
Jeg har overtidskontroll imorgen med mindre ting plutselig skulle skje og jeg går i fødsel før imorgen tidlig.
Er det noen her som kan fortelle meg litt hva de gjør og om de eventuelt setter inn ballong og/eller gjør noen andre triks for å skyve kroppen min mot fødsel? Med nr1 fødte jeg før termin så har ingen erfaring og må si jeg gruer meg litt. Blir man lagt inn eller får man reise hjem igjen? Noen som vil dele opplevelser rundt dette med meg? :)

Satt og leste litt i sta for lurte litt selv! Det blir tatt ctg, og tatt ultraly for å sjekke blant annet fostervann. I tilegg blir det tatt vanlig svangerskapskontroll og eventuelt en sjekk av underlivet. Noen leger tar den ytterste hinnen for kanskje å sette igang fødsel raskere og så blir det diskutert eventuelt igangsettelse. Legen avgjør når men du har visst en del du skulle ha sagt også :-)

Hadde overtidskontroll sist, og selv om det var litt kipt (mest fordi jeg var så innstilt på å få før, pga tidlig menstermin), var det ikke fælt eller skummelt. Er på en måte en vanlig svangerskapskontroll, men den foregår på sykehus slik at de har mer kontroll og litt mer utstyr (til å ta ultralyd for eksempel). Har du risikosvangerskap blir du satt igang samme dagen eller dagen etter, ser alt fint ut og du har et vanlig svangerskap venter du litt til hjemme (tror det varierer litt fra sykehus til sykehus).

Mener, som Satsy sier, at jeg fikk en vanlig undersøkelse, så ctg og ultralyd. Jeg ble spurt om jeg ville bli strippet, og takket ja. Ballong fikk jeg først etter at jeg hadde blitt igangsatt og tablettene ikke virket :-)

Back
Topp