Erfaring med offentlig og privat

.Anonym.

Glad i forumet
Noen her som har erfaring med begge deler?

Skal prøve offentlig nå hvis jeg ikke jeg blir gravid hos hausken. Står på venteliste der. Men har ikke vært samboere i 2 år, men snakket med de i Haugesund om det ( offentlig) og det gjorde ingenting?

Negativt/positivt med privat eller offentlig? Og hva er prisen hos offentlig ?

Har ikke erfaring med begge deler, men jeg er og hos hausken og er kjempe fornøyd med dem!! :-) 1.forsøket var exu og nå er vi i gang med 2.forsøket, skal ha innsett i morgen :-)

Noen her som har erfaring med begge deler?

Skal prøve offentlig nå hvis jeg ikke jeg blir gravid hos hausken. Står på venteliste der. Men har ikke vært samboere i 2 år, men snakket med de i Haugesund om det ( offentlig) og det gjorde ingenting?

Negativt/positivt med privat eller offentlig? Og hva er prisen hos offentlig ?
Prisen kommer helt ann på hvor mange kontroller du trenger og hvor mye medisiner du trenger. Du får refundert medisinene dine etter 16' og no'. Tror det også gjelder de medisinene du har brukt privat. Sende kvitteringer og skjema til Helfo.

Jeg har hatt 2 forsøk offentlig på Haukeland og ett privat på Hausken. Likte veldig godt Haukeland med rolig og god stemning og trygge fagpersoner. Følte at de ikke tar noen sjanser rent medisinsk. Betalte totalt ca 17000,- med medisiner. Men en del ventetid. Det var det som gjorde at vi tok siste forsøket på Hausken. Finere lokaler og mer moderne utstyr den gang (embryoscop). Men jeg føler at han er mer villig til å gjøre "alt" for å lage barn. Hadde forhistorie med overstimulering, så litt skeptisk der. Betalte ca 45000,- inkl medisiner.

Har hatt et forsøk på Haukeland og 2.5 på Hausken (ble spontan gravid midt i tredje forsøk hos hausken).
På Haukeland var det veldig hyggelig og rolig men alt går etter boken og om man trenger litt outside the box går det ikke. Andre problem var at om man har spørsmål eller om man er bekymret, er det veldig vanskelig å snakke med en lege og man får ikke noe etter samtale heller og lang vente tid. Hos Hausken er det ikke vente tid og man kan ringe eller sende e-post direkte til legen med spørsmål. De er villig til å prøve andre medisiner og metoder som jeg synes er positivt.
Men selvfølgelig privat koster mye mer enn offentlig. Men jeg har vært på ekstra kontroll og på samtale etter mislykket forsøk uten å betale noe. Så de tar vare på pasientene sine.

Back
Topp