Erfaring med nobligan?

*Labambie

Forumet er livet
Hva fikk dere det mot og hvordan funka det? 

Nobligan er jo et smertestillende middel, mot moderste til sterke smerter (morfinlignende) og er avhengighetsskapende og kan gi toleranseutvikling.

Min erfaring er at mange reagerer uhensiktsmessig på Nobligan. Nobligan kan heller ikke brukes sammen med flere andre legemidler etc...

Hvorfor lurer du på det, egentlig?[:)]

Fikk det mot smerter pga prolaps. Funka ikke, jeg reagerte på dem. [;)]

fikk det pga brudd i brystbeinet.Ble utrolig kvalm av de...

ORIGINAL: Amy09

Nobligan er jo et smertestillende middel, mot moderste til sterke smerter (morfinlignende) og er avhengighetsskapende og kan gi toleranseutvikling.

Min erfaring er at mange reagerer uhensiktsmessig på Nobligan. Nobligan kan heller ikke brukes sammen med flere andre legemidler etc...

Jepp.. Ofte brukes den i tillegg til paracet som grunnlag...

Nobligan / Nobligan Retard er et morfinlignende smertestillende legemiddel som innvirker på det sentrale nervesystemet (hjernen og ryggmargen), og brukes ved moderate smerter

Jeg ble veldig svimmel. Tok de pga smerter.

*jeg brukte de kun til nød, siden jeg ble svimmel. Men har i ettertid fått høre at jeg var for ung til å få slik medisiner.

Jeg har fått kink i ryggen og har fått de... [&o]

Oki, prøv dem du[:)]Men etter min mening finnes det mye bedre, smertelindrende medikamenter enn Nobligan ute på markedet. God bedring[:)]

tok det en gang for noen år siden og sov veeldig lenge, ble helt slått ut, men no pleier ikke eg å ta paracet heller, kun med influense en gang i skuddåret.

de blir jo brukt ofte sammen med parasett og sarotex også. For det var det jeg fikk utskrevet på smerteklinikken for å få mest mulig smertelindring

For meg så gjør det at dagen blir mye bedre i alle fall,

ORIGINAL: bondekone

de blir jo brukt ofte sammen med parasett og sarotex også. For det var det jeg fikk utskrevet på smerteklinikken for å få mest mulig smertelindring

For meg så gjør det at dagen blir mye bedre i alle fall,

Snakker ikke om alle andre legemidler her da! Les en del andre preparater, ikke alle[:)]

Skal brukes med forsiktighet eller ikke sammen med:

-Nobligan bør ikke brukes dersom du bruker legemidler mot kramper (for eksempel epilepsi-midler).
-Dersom du bruker visse legemidler (psykofarmaka, MAO-hemmere) for psykiatriske sykdommer, bør du unngå Nobligan.
-Vær også forsiktig med Nobligan dersom du bruker andre midler som påvirker sentralnervesystemet f. eks sovemidler, angstdempende midler, legemidler mot depresjon, andre sterke smertestillende legemidler av morfin-lignende type, samt alkohol.
-Karbamazepin (brukes bl.a. ved epilepsi) kan medføre redusert smertestillende effekt og forkortet virketid av Nobligan.
-Samtidig bruk av Nobligan og warfarin (Marevan) kan i noen tilfeller gi økt effekt av warfarin (økt INR).

Back
Topp