Erfaring med Nexium til små?

Skrømt (Vimsa)

Forumet er livet
VIP
Hei!

Har lenge hatt det vi trodde var en forkjølet jente, men som nå viser seg og høyst sannsynlig være refluks. Alt i alt virker det logisk fra dag 1, og vi håper Nexium skal ha effekt. Hun har en skrapete innpust, og produserer veldig mye slim pågrunn av irriterte slimhinner, noe som gjør at hun sover dårlig, peller seg mye i halsen og tidvis brekker seg og gulper en del. Nå er hun 9,5 måned.

Noen som har erfaring med Nexium? Hatt god effekt? Vi er veldig spente på om dette er roten til alt.

Desverre ingen erfaringer med nexium til så små. Er nok ikke så vanlig heller da felleskatalog teksten skriver ikke anbefalt til barn under 1år pga begrenset erfaringer.
Men antar her at det er legen som har besluttet å prøve nexium, og han vet nok hva han gjør.

Lykke til. Håper den lille blir kvitt plagene.

Er generelt kjent med nexium da jeg bruker det selv, er et godt produkt

Her går sønnen min på nexium fast. Han begynte når gan var 6 mnd og hadde effekt fra dag en. Han kastet opp magesyre og var veldig plaget med sår hals. Han sov nesten ikke og ville ikke spise. Dette resulterte i at han nesten ikke gikk opp i vekt. Ser på kurven for vekt når han begynte med nexium. Vi begynte med halve doser og er nå oppe i 2/3 av posen. Regner med vi måtte øke pga alder og pga mer vår mat. Han er nå 10.5 mnd og elsker medisinen sin. Ikke noe problem å få den i han på morran. Han spiser veldig mye av vår mat nå og ikke måtte øke medisinen igjen. Har en veldig god dialog med fastlegen ang dette. Men min sønn er registrert med melkeallergi på sykehuset da de ikke hører på meg når jeg sier han kastet opp magesyre. De mener han gulpet melk, selv om han aldri har gjort det. Så ikke god dialog der. Første natten etter vi fikk nexium så sov han hele natta, litt plaget med sår hals men ikke noe mer syre dom irriterte på nytt.

Jeg bruker Nexium 40 mg daglig ( i dårlig periode 2 ganger om dagen). Jeg kan spise og drikke nesten som normalt, også kaffe. Jeg velger å være forsiktig og har lært meg hva jeg kan spise/drikke uten besvær og hva jeg må være forsiktig med. Kaffe ligger midt på treet for min del. Cola, mørk sjokolade og krydder er mye verre for meg.

Jeg har aldri blitt advart mot Nexium. Har også prøvd Ranitidin for noen år siden, men den fungerte ikke like bra, på langt nær. Jeg har brukt Nexium fast i snart 5 år - https://euroclinix.net/no

Last edited:
Back
Topp