Erfaring med navnseremoni?

Lennie

Andre møte med forumet
Er det noen som har erfaring med navnfest eller human-etisk navnseremoni? Hvordan det foregikk, hvor det ble holdt osv? 

Har bare erfaring fra dåp, men vil at lille tulla skal få velge selv senere. Dåp er jo utrolig koselig så håper å kunne skape den samme stemningen ved en navnfest! :) 

Vi hadde navnefest for vesla. Hadde lyst til å gjøre det med human-etisk forbund men de har bare 2ganger i året så da ble det enten ved 1mnd gammel eller 7mnd gammel så vi hadde bare en navnefest selv vi. Hadde en suuuper dag, leide lokale, hadde koldtbord, min mor hadde et par taler faktisk, også kom det en som sang og spilte litt gitar :D Hadde en kjempe koslig dag og fikk masse skryt av familie og venner :D

Dette hørtes jo veldig koselig ut! Da er det jo egentlig ikke så ulikt dåp, det blir vel hva man gjør det til :) 

Hvor gamle var barna under seremonien på rådhuset? 7måneder er jo litt lenge til, og 1måned har vært... Og hvor er det man pleier å leie lokale? Litt fersk på det her, men må jo ha fest! :)

Vi var veldig fornøyde med seremonien vi hadde. Sammen med 9 andre barn ble den holdt i rådhuset i kommunen, men litt taler og sang. Etterpå hadde vi leid lokale hvor vi feiret sammen med familie og venner og hadde koldtbord og kaker :)

Jeg ville gått inn på human-etisk forbund på nett og funnet ditt lokallag, der skal det ligge informasjon om når neste seremoni holdes, evt hvem du kan kontakte for å finne det ut.
Lykke til!

Vi hadde også navneseremoni på Rådhuset. Var en fin og verdig seremoni som varte passe lenge. Vesla var 6 måneder, og det var egentlig en fin alder. Hun oppførte seg stort sett fint, bortsatt fra at hun satt på fanget og hvinte litt mye da det var musikk og taler.

Jeg kan anbefale dette. Jeg synes også det er fint at barna ikke blir innmeldte selv om de deltar på seremonien. Det må de i tilfelle gjøre selv, seinere.

I Bergen ble det holdt sermoni 4 ganger i året. Ble holdt på Raddisson hotellet på Bryggen. Fin sermoni på ca 1 time med fine taler og musikk.  Synes det var veldig kjekt.

Back
Topp