Erfaring med nøstebarn ullfleece-dress?

JLAC

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Har kjøpt en dress i str 74/80. Venter baby om 3 uker, så vil at den skal passe gjennom de kaldeste mnd. Fikk den str anbefalt da den skal passe fra 3-12 mnd. Men syns den ser gigantisk ut!! Og lurer på om det hadde vært bedre med 62-68, som skal passe fra 0-6 mnd.. Har noen noen erfaringer med dressen?

Når det gjelder størrelsen er det kanskje mulig å brette opp bein og ermer? :)
Har ikke erfaring med akkurat det merket ullfleece dress, men den type dresser i seg selv kan jeg anbefale!

Kan fortelle om min erfaring med størrelsene.
Str. 62-68 brukte vi fra 2-4 mnd.
Str. 74 brukte vi leenge i alderen 5-8 mnd.
Str. 80 fikk vi bruk for fra 9 til 13 mnd.

Kanskje dette hjelper deg å regne frem. Ellers liker jeg også å handle god tid i forveien, men syns det er vanskelig å gjette.

Veldig god og varm, men håpløs passform, vid og kort i ryggen. Ikke fan av hetta eller knapper, men helt grei ellers.
Liker bedre ulldress med glidelås ;)

Veldig god og varm, men håpløs passform, vid og kort i ryggen. Ikke fan av hetta eller knapper, men helt grei ellers.
Liker bedre ulldress med glidelås ;)

Enig! Ikke i det med knappene, men resten. Kjempegod dress, men kort fra skulder til skritt, passer nok best til litt «stutte» babyer, ikke så godt min som var lang og slank.

Enig! Ikke i det med knappene, men resten. Kjempegod dress, men kort fra skulder til skritt, passer nok best til litt «stutte» babyer, ikke så godt min som var lang og slank.
Min var tjukk og lang:p Og da særlig i ryggen, så vi måtte opp i str og dressen ble så stor alle andre veier, at jeg solgte den etter er par gangers bruk :p så knapt ungen i dressen.
Men for babyer som er korte i ryggen passer den nok fint.

Lang og smal unge her, og vi elsket den :p Brukte 62/68 vinteren når han var halvåret. Og 92 har vi brukt vinteren mellom 1-2 år. I 92 og opp er de med glidelås og uten hette, dvs, ihvertfall den vi kjøpte brukt. Gull verdt på bæreturer på vinteren (og sikkert i vogn, bruker ikke det) og i pulken :)

Like de veldig godt. Har bestilt 74 selv til augustbaby, med tanken om at den skal brukes fra okt/nov til mars.

Har kjøpt en dress i str 74/80. Venter baby om 3 uker, så vil at den skal passe gjennom de kaldeste mnd. Fikk den str anbefalt da den skal passe fra 3-12 mnd. Men syns den ser gigantisk ut!! Og lurer på om det hadde vært bedre med 62-68, som skal passe fra 0-6 mnd.. Har noen noen erfaringer med dressen?
Tror vi hadde den i alle str. Romslige gode klær fra nøstebarn [emoji3] brukte den minste lenge. Ville nok begynt med den. Dersom du får en liten unge kan den holde, får du en stor må du kanskje opp en str sist på vinteren

Back
Topp