Erfaring med modningsakupunktur?

Imogene

Forumet er livet
VIP
Jeg hadde en lang helvetesfødsel sist, så denne gangen skal jeg prøve metoder som kan fremskynde prosessen litt.. ei venninne har veldig god erfaring med modningsakupunktur, så jeg tenkte å prøve det.
Har snakket med og booket en jordmor som driver med dette. Privat, da, så det koster skjorta.. men hvis det hjelper så er det jo vel verdt det!

Dere med erfaring, hjalp akupunkturen ifht fødselsforløpet?

Jeg har ikke prøvd det før, men skal få modningsakupunktur jeg også. Moren min gikk respektive 18 dager over med meg før hun ble satt igang, noe hun synes var en vond opplevelse. Jeg vil prøve å unngå det så godt jeg kan:)

Har ingen erfaring nei , men har veldig lyst å prøve det :) gikk en uke over sist, så er jo ikke så lenge, eller fødselen begynte 5 dager over .. Hadde en lang fødsel på 45 timer, men en fin fødsel sånn sett men veldig lang..:) når er det best å begynne med modningsakupuntur? Og går det an å få det dekket? Hva koster det privat evt ?:)

Jeg tok modningsakupunktur sist og har veldig god erfaring med dette, så kommer til å ta det igjen. Var til akupunktur 3 ganger, den første var kun for å styrke kroppen i uke 37. Deretter hadde jeg to til, og den andre var dagen før jeg fødte.. Vannet gikk ganske tidlig lørdag morgen, men riene satte ikke igang før kl 1330 ca, var til sjekk på sykehuset grunnet at vannet gikk- hadde kun 1 cm åpning, dro hjem og riene begynte å hagle over meg. Kl 1530 var jeg igjen på sykehuset og hadde da 9 cm åpning! Og dette som førstegangsfødende...Sønnen vår kom to timer etter, kl 1730. Rask,intens fødsel, veldig vond selvfølgelig, ingen pauser mellom riene..Men alt gikk veldig fint, og jeg slapp å bli utslitt av fødsel på 14-24 timer eller mer.. Vet jo ikke om modningsaku spilte inn, men jeg tror det. Jeg og en venninne gikk til samme akupunktøren, og hadde ganske like fødsler. Så gjenstår det å se hvordan det går denne gangen;-) Tenker uansett at man ikke gjør fødselen verre;-)

Jeg hadde modningsakupunktur sist  gang,-og skal ha det denne gang  også..Vet jo egentlig ikke om det hjalp,-men føler det..Fra jeg kjente antydning til første ri til jeg fødte,-gikk det 5,5 timer.Så hadde en flott opplevelse,-men intens førstegangsfødsel.

Henriettemamma09+12 skrev:
Har ingen erfaring nei , men har veldig lyst å prøve det :) gikk en uke over sist, så er jo ikke så lenge, eller fødselen begynte 5 dager over .. Hadde en lang fødsel på 45 timer, men en fin fødsel sånn sett men veldig lang..:) når er det best å begynne med modningsakupuntur? Og går det an å få det dekket? Hva koster det privat evt ?:)

Tror ikke man får det dekket med mindre man er griseheldig og en jm man bruker jobber i det offentlige tilfeldigvis driver med det..
Jeg har bestilt privat jordmor. Første time koster 600, etter det er det 400,- pr. konsultasjon. Tenker at det er verdt det hvis akupunkturen faktisk hjelper..

Raskatte skrev:

Jeg tok modningsakupunktur sist og har veldig god erfaring med dette, så kommer til å ta det igjen. Var til akupunktur 3 ganger, den første var kun for å styrke kroppen i uke 37. Deretter hadde jeg to til, og den andre var dagen før jeg fødte.. Vannet gikk ganske tidlig lørdag morgen, men riene satte ikke igang før kl 1330 ca, var til sjekk på sykehuset grunnet at vannet gikk- hadde kun 1 cm åpning, dro hjem og riene begynte å hagle over meg. Kl 1530 var jeg igjen på sykehuset og hadde da 9 cm åpning! Og dette som førstegangsfødende...Sønnen vår kom to timer etter, kl 1730. Rask,intens fødsel, veldig vond selvfølgelig, ingen pauser mellom riene..Men alt gikk veldig fint, og jeg slapp å bli utslitt av fødsel på 14-24 timer eller mer.. Vet jo ikke om modningsaku spilte inn, men jeg tror det. Jeg og en venninne gikk til samme akupunktøren, og hadde ganske like fødsler. Så gjenstår det å se hvordan det går denne gangen;-) Tenker uansett at man ikke gjør fødselen verre;-)

Tilfredsstillende lesning!
Hørtes ut som en drømmefødsel det, da. Min varte i 42 timer og var vond som helvete - med utrolig liten fremgang..
Da blir det akupunktur denne gang!

Modningsakupunktur fungerte kjempebra på meg. Startet med de første nålene i uke 38 og fikk 3 behandlinger på ca 1,5 uke. Mens jeg lå med nålene i så reiv og sleit det i kroppen og kynnerne kom som perler på en snor med murring i ryggen. Hadde veldig god effekt på meg! Jeg ble raskt moden og hadde etter siste behandling 4 cm åpning! Da satt jodmora noen nåler nederst på magen som satte i gang fødselen. På kvelden denne dagen gikk slimproppen og på natta startet riene.

Har store planer om modn.aku denne gangen også:)

Nate skrev:
Modningsakupunktur fungerte kjempebra på meg. Startet med de første nålene i uke 38 og fikk 3 behandlinger på ca 1,5 uke. Mens jeg lå med nålene i så reiv og sleit det i kroppen og kynnerne kom som perler på en snor med murring i ryggen. Hadde veldig god effekt på meg! Jeg ble raskt moden og hadde etter siste behandling 4 cm åpning! Da satt jodmora noen nåler nederst på magen som satte i gang fødselen. På kvelden denne dagen gikk slimproppen og på natta startet riene.

Har store planer om modn.aku denne gangen også:)

Så flott at det virker på så mange!
Har ei venninne det virket bra på også, så jeg begynner å få troa :-)
Men det høres ikke akkurat ut som noen spa-behandling

jeg fikk det på sykehuset pga en lang fødsel som tilslutt endte i keisersnitt. Hjalp ingenting på meg men var verdt et forsøk, men nå skal det sies at jeg fikk fem modnings tabeletter ( grensen er 4) , drypp , modnings akupunktur, de tok vannet men fikk bare 2 cm å jeg var rett med termin. Så ingenting hjalp på meg.

mamma er akupunktør, så jeg skal ta modnings :)

Back
Topp