Kun brukt nan aldri hat problem med magen.
Mam flasker.
Mam flasker.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vi gjorde akkurat det samme, men vi brukte hipp og erstattet 10 Ml vann med 10 Ml fennikelte i hver flaske mot magevondt!Ser ut som at du har fått en del tips og jeg signerer alle tipsene! Med storesøster brukte vi nan ha 1 fra apoteket. Vi kokte opp vann og fylte flaskene med ca antall ml vann hun brukte pr måltid og satte flaskene i kjøleskapet. Når vesla var sulten varmet vi det kokte vannet i mikroen, tilsatte pulver og voila. Kjempe enkelt når bebis plutselig var FRYKTELIG sulten og på nattestidVi kjøpte også posjonsbeger for mme pulver. Gjorde det enkelt når vi var avgårde hos andre. Bare å dra med flaske med ferdig kokt vann og posjonsbegeret
![]()
Veldig enkelt å ha det klart i kjøleskapet hvertfall!Vi gjorde akkurat det samme, men vi brukte hipp og erstattet 10 Ml vann med 10 Ml fennikelte i hver flaske mot magevondt!![]()
Sjekka ammehjelpen for tips? Håper du slipper betennelse.Her tok jeg beslutning etter første natta og gi flaske med mme til lillemann fremfor amminga. Begynte med sportsbh på lørdagskvelden. Dro hjem fra sykehuset i dag og hadde jo ingen melkespreng eller noe. Nå derimot har det kommet...-.- Håndmelka ut noe, men fortsatt ømme pupper kjenner jeg. Noen som har tips? Vil gi puppene minst mulig stimulering og røre minst mulig med dem. Bruker stram sportsbh. Han har jo igrunn bare fått råmelka mi, men noen som har tips til å unngå brystbetennelse osv? Gjør det noe å gå med litt harde fulle pupper? Håper jo dette forsvinner så fort som mulig. Husker ikke hvor lang tid det tok når jeg sluttet med amming av vesla når hu var 2 uker.
Jeg har snakka med sykehuset om akkurat dette. Skal heller ikke amme, og får ikke medisiner som stopper melka.Her tok jeg beslutning etter første natta og gi flaske med mme til lillemann fremfor amminga. Begynte med sportsbh på lørdagskvelden. Dro hjem fra sykehuset i dag og hadde jo ingen melkespreng eller noe. Nå derimot har det kommet...-.- Håndmelka ut noe, men fortsatt ømme pupper kjenner jeg. Noen som har tips? Vil gi puppene minst mulig stimulering og røre minst mulig med dem. Bruker stram sportsbh. Han har jo igrunn bare fått råmelka mi, men noen som har tips til å unngå brystbetennelse osv? Gjør det noe å gå med litt harde fulle pupper? Håper jo dette forsvinner så fort som mulig. Husker ikke hvor lang tid det tok når jeg sluttet med amming av vesla når hu var 2 uker.
Her fikk lille råmelka etter fødsel. Etter det fikk han ikke noe. Tok på en sportsbh kvelden etter fødselen og hatt det på siden. Begynte å kjenne litt spreng 3 dagen etter fødsel. Surret rundt en støttebandasje stramt rundt puppene på utsiden av sportsbh'n og ullinnlegg mot puppene. Sånn har jeg gått siden med unntak av dusj og sjekk av puppene.. Puppene har vært ordentlig harde og ømme, men jeg har rørt minst mulig med dem. I dag 5.dagen etter fødsel så kjenner jeg at de ikke er like harde som i går. Får stikninger innimellom, men så går det over. Satser på at det går bedringens vei nå altså!Jeg har snakka med sykehuset om akkurat dette. Skal heller ikke amme, og får ikke medisiner som stopper melka.
Hun sa at jeg kom til å få symptomer på brystbetennelse, men at det mest sannsynlig kom til å gi seg etter et par-tre dager, hvis du ikke stimulerer! Blir det for ille kan du dusje i varmt vann mens du håndmelker noen dråper, ikke mye.
Oppdater meg gjerne på hvordan det går, jeg er veldig stressa på akkurat det.. Livredd brystbetennelse :/
Har veldig lyst til at lille skal få råmelka! Fikk han fra deg hele den første dagen da?Her fikk lille råmelka etter fødsel. Etter det fikk han ikke noe. Tok på en sportsbh kvelden etter fødselen og hatt det på siden. Begynte å kjenne litt spreng 3 dagen etter fødsel. Surret rundt en støttebandasje stramt rundt puppene på utsiden av sportsbh'n og ullinnlegg mot puppene. Sånn har jeg gått siden med unntak av dusj og sjekk av puppene.. Puppene har vært ordentlig harde og ømme, men jeg har rørt minst mulig med dem. I dag 5.dagen etter fødsel så kjenner jeg at de ikke er like harde som i går. Får stikninger innimellom, men så går det over. Satser på at det går bedringens vei nå altså!![]()
Han kom 21.53 så han fikk da og ved behov frem til ca 07.00 dagen etter så han fikk ikke så lenge. Jeg har pupper som jordmora kommenterte at ble veldig fort såre, så jeg kuttet ut da før jeg eventuelt ble ordentlig sår. Hørt man får lettere betennelse dersom man har såre pupper!Har veldig lyst til at lille skal få råmelka! Fikk han fra deg hele den første dagen da?
Godt å høre det har gitt seg litt allerede!![]()
Ah, det har jeg ikke hørt før. Jeg blir jo så sår som det er mulig å bli, så kanskje ikke rart jeg får gjentakende betennelser da..Han kom 21.53 så han fikk da og ved behov frem til ca 07.00 dagen etter så han fikk ikke så lenge. Jeg har pupper som jordmora kommenterte at ble veldig fort såre, så jeg kuttet ut da før jeg eventuelt ble ordentlig sår. Hørt man får lettere betennelse dersom man har såre pupper!
Ja det er godt å merke at det slipper opp litt altså. Ikke hyggelig med ømme, hovne Pamela pupper!![]()
Haha ja de sa hvertfall så fordi man lett får bakterier inn i det såre..Ah, det har jeg ikke hørt før. Jeg blir jo så sår som det er mulig å bli, så kanskje ikke rart jeg får gjentakende betennelser da..
Pamelapupper klarer vi oss uten ja![]()