Erfaring med MME?

Betsymor

Blir kjent med forumet
Anser meg selv egentlig for å være en erfaren MME-mamma, da storebror er flasket opp på det. Og det samme blir det nå med lillebror. Men... Med eldstemann gikk det veldig greit å få til at han spiste ca hver 4.time, slik at vi holdt oss innenfor det som var anbefalt på pakken med 6 måltider per dag fra starten av. Men med lillebror er ikke det like enkelt, han spiser oftere og da er vi fort oppe i flere flasker enn anbefalt per dag. Men han er forsåvidt ikke oppe i maks dose for hvor mye han kan få i seg av ml... Nå skal det sise at lillebror ble MME-barn da han var en uke, mens storebror ble det da han var ca 1 mnd. I tillegg veide lillebror 1 kg mer enn storebror når han ble født (4,5 kg) så han krever jo litt mat. Er liksom redd for at han skal få i seg for mye til slutt.... Han er 2 1/2 uke nå og spiser ca 100 ml per måltid. Har forsøkt å øke mengden på noen av måltidene for å se om han holder lenger, og han tømmer flasken, men da kan det komme mye gulp etterpå....
Er det noen som har noen erfaring med dette?

Hvis han drikker mer enn 100 ml (selv om han gulper) så ville jeg vel gitt mer.
Noen gulper mye uansett, jeg måtte tilsette et tykningsmiddel til storesøster som drakk mme.
Men om han er rolig og fornøyd så ville jeg ikke gitt mer

Sent from my iPhone using BV Forum

Som Juni*lykke skriver kan det jo være at han rett og slett ikke blir ordentlig mett. At han blir passe mett, men så blir han sulten fortere igjen. Jeg ville økt til 120. Han var jo stor og. Vår har fått 120 etter hun har spist av meg på kvelden (da vet jeg jo ikke helt hvor mye hun har fått fra meg), og hun spiser det glatt. Da sover hun også veldig godt. Du kan prøve med gode pauser og se om han raper, så kanskje noe av gulpet unngås. Selv om det ikke er sikkert det hjelper, noen er gulpere. Eventuelt prøve å bytte merke, kan være at det kan hjelpe og.

Sniker fra mai, men er jo bare en veileding det med antall flasker. Er mengden det kommer an på vel. Ikke alle som klarer å gå mer enn 3 timer mellom selv om det er mme. Hadde det bare vært en time å to mellom måltidene hadde jeg stressa mer tror jeg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hvor mye mme blir det i løpet av døgnet? De skal ha ca. 15% av kroppsvekta. Så om det blir noe rundt det hadde jeg ikke stresset med antall flasker og mengde per gang...

Back
Topp