Erfaring med metformin?

Cinnamon*

Gift med forumet
Er det noen her som bruker eller har brukt metformin...?

Jeg går på metformin.

Da jeg var hos privat gynekolog og fikk påvist MA tidligere i år, så han at jeg har pco og mente at det var derfor jeg har mistet 2 ganger. Han satte meg på metformin 500 x 4 for dagen.

Jeg har hatt lite bivirkninger med metformin, de jeg hadde fant jeg fort ut at jeg kunne unngå hvis jeg passet å ta tablettene sammen med mat og ikke på tom mage.

Metforminen har holdt blodsukkeret mitt i sjakk og ikke minst så satt spiren fast denne gangen når jeg først klarte å bli gravid igjen :)

jeg bruker det nå og har brukt det en gang tidligere også, sist jeg brukte det så gikk jeg ned iallefall 10 kg, håper det skjer nå også!! gjerne mer også om  det er mulig ;-)

jeg har brukt det i 3 år, utenom graviditet.. det hjelper meg med å stabilisere hormonene og dermed også syklusen, jeg har tatt 500mg x3 men økte til 800mg x 2 i stedet for å minske bivirkninger...
men som sagt tidligere lønner seg og ta de til mat.... 
ble gravid uten hjelp første gang etter 6 mnd bruk... nå gikk det litt lengre og vi måtte ha pergo.. men jeg kommer nok til og starte igjen etter fødsel og amming..

Jeg insisterte selv på og få det utskrevet da pergo alene ikke ga meg el. (Jeg har pco..)
Fikk el og ble gravid med en gang.
Nå ønsker jeg å begynne på de igjen, for å se om de kanskje kan hjelpe meg med syklus og hormoner. Kan man ta det når man ammer?

Cinnamon* skrev:
Jeg insisterte selv på og få det utskrevet da pergo alene ikke ga meg el. (Jeg har pco..)
Nå ønsker jeg å begynne på de igjen, for å se om de kanskje kan hjelpe meg med syklus og hormoner. Kan man ta det når man ammer?

der er jeg usikker... men du kan jo spørre legen...

mirakelimage skrev:

Cinnamon* skrev:

der er jeg usikker... men du kan jo spørre legen...

Ja, jeg skal det.. Men de åpner ikke igjen før uken ETTER påsken. Virker så lenge til.. ;)

"Overgang i morsmelk: Metformin utskilles i morsmelk. Ingen uønskede effekter er observert hos diende nyfødte/spedbarn. Metformin frarådes likevel ved amming."

Men felleskatalogen fraråder jo ALT når man ammer...

Back
Topp