Erfaring med maserier/modningsrier?

Huntress

Gift med forumet
Oktoberfruene 2018
Snøkrystallene2021❄️
Har hele helgen hatt masse maserier/modningsrier. De har vart i mellom 45-60 sekunder og kommet med ca. tre minutters mellomrom og har vart i timesvis. I morgen drar jeg på jobbreise til Trondheim og mannen er borte hele uken, så hun bør ta seg god tid enda synes jeg. Ligger i seteleie, så skulle gjerne snudd seg før hun kom ut også.

Har lest litt om dette, og ser at når fødsel kommer etter maseriene har satt i gang kan variere veldig. Noen her inne som har erfaring med dette? Hvor lang tid tok det før det ble fødsel?

Min fødsel startet slik.. eller.. slimproppen gikk på en fredag, hele helgen gikk jeg med murringer/modningsrier.. men jeg forsto det ikke selv for var førstegangs så jeg tenkte det var vanlig på slutten med litt vondt .... mandag hadde jeg planlagt time hos jordmor og hun sjekket meg (uke 38) da var jeg moden og 1 cm. Hun sa han ville komme i løpet av et døgn, og det stemte!
Så, jeg ville kanskje sjekket det opp litt før du reiser på jobbreise... skal du ta fly? [emoji848]

Min fødsel startet slik.. eller.. slimproppen gikk på en fredag, hele helgen gikk jeg med murringer/modningsrier.. men jeg forsto det ikke selv for var førstegangs så jeg tenkte det var vanlig på slutten med litt vondt .... mandag hadde jeg planlagt time hos jordmor og hun sjekket meg (uke 38) da var jeg moden og 1 cm. Hun sa han ville komme i løpet av et døgn, og det stemte!
Så, jeg ville kanskje sjekket det opp litt før du reiser på jobbreise... skal du ta fly? [emoji848]

Han ble forresten født tirsdag. Så 4 dager med modningsrier/maserier da... jeg hadde også maserier mellom riene så jeg hadde konstant rier hele tirsdagen... før han endelig meldte sin ankomst tirsdag kveld[emoji16]

Ok, takk for at du deler din erfaring :-) Her har det også kommet litt slim, men vet ikke hvor store mengder det må være for å si at slimproppen har gått? Har også sjekket forsiktig selv, så vet det er litt åpning og flat mormunn :oops: Skal kjøre fly til Trondheim ja.

Ok, takk for at du deler din erfaring :-) Her har det også kommet litt slim, men vet ikke hvor store mengder det må være for å si at slimproppen har gått? Har også sjekket forsiktig selv, så vet det er litt åpning og flat mormunn :oops: Skal kjøre fly til Trondheim ja.

Ta en sjekk og fortell at du skal ut å fly[emoji28] jeg er ikke noe jordmor eller lege men er rimelig sikker på at de ber deg avlyse jobbreisen[emoji85]
for meg høres det veldig likt ut slik det startet med meg første gang.. man vet jo aldri!
om det i tillegg er blankt slim så kan det være slimproppen.. hele min kom ut på en gang så var ikke tvil der!
Lykke til! Hold oss oppdatert da![emoji4]

Ta en sjekk og fortell at du skal ut å fly[emoji28] jeg er ikke noe jordmor eller lege men er rimelig sikker på at de ber deg avlyse jobbreisen[emoji85]
for meg høres det veldig likt ut slik det startet med meg første gang.. man vet jo aldri!
om det i tillegg er blankt slim så kan det være slimproppen.. hele min kom ut på en gang så var ikke tvil der!
Lykke til! Hold oss oppdatert da![emoji4]
Teller skikkelig på knappene for hva jeg skal gjøre her nå :shy: Er ikke klar for at hun skal komme nå :wideyed:

Teller skikkelig på knappene for hva jeg skal gjøre her nå :shy: Er ikke klar for at hun skal komme nå :wideyed:

Ring du [emoji173]️[emoji1303] hvilken uke er du i forresten?
Jeg var heller ikke klar i uke 38 med min første, husker jeg fikk helt sjokk når hun sa han ville komme i løpet av et døgn[emoji15] jeg hadde sett for meg å gå gravid hvertfall 4 uker til, 2 uker på overtid[emoji28]

Enig med de over. Ta en sjekk før du evt. drar. Kjedelig å ende med fly-fødsel (ikke for å dramatisere, men bedre å være føre var). [emoji4]
Huff ja, dere har nok rett. Jeg skal i hvert fall ta en telefon nå etterpå og høre hva de tror. :shy:

Ring du [emoji173]️[emoji1303] hvilken uke er du i forresten?
Jeg var heller ikke klar i uke 38 med min første, husker jeg fikk helt sjokk når hun sa han ville komme i løpet av et døgn[emoji15] jeg hadde sett for meg å gå gravid hvertfall 4 uker til, 2 uker på overtid[emoji28]
Blir en telefon nå etterpå ja. Bare for å høre hva de mener om saken. Jeg er bare 34+6 i dag. Alt kan jo skje har jeg skjønt:eek: Opererte ut blindtarmen i uke 28, var jo nesten så hun kom ut da allerede!

Hører ikke til i oktober, men håper det er greit at jeg deler for det om [emoji4] jeg hadde maserier slik som du beskriver med 1-2 cm åpning fra uke 34 som førstegangsfødene. Utrolig slitsomt. Var mange ganger innom føden på sjekk, og alle mente at jeg kom til å føde når som helst. 4 dager før termin kom gutten [emoji4] men lurt å ringe for å høre [emoji28]

Da har jeg ringt, og de sa at så lenge jeg føler meg trygg på å dra så skal det nok gå fint. De kan jo ikke garantere noe. Men er det at man kan gå lenge med slike maserier uten at det blir fødsel. Så da tar jeg en råsjanse og drar :-) Så får vi håpe jeg ikke angrer på det! :p:wideyed:

Har hatt det som deg nå i helgen, men det roa seg igjen heldigvis! Får håpe det gjelder for deg også akkurat nå[emoji28] god tur!

Da har jeg ringt, og de sa at så lenge jeg føler meg trygg på å dra så skal det nok gå fint. De kan jo ikke garantere noe. Men er det at man kan gå lenge med slike maserier uten at det blir fødsel. Så da tar jeg en råsjanse og drar :-) Så får vi håpe jeg ikke angrer på det! :p:wideyed:

Bra du ringte [emoji4][emoji1303] du får ha riktig god tur[emoji847]

Har hatt det som deg nå i helgen, men det roa seg igjen heldigvis! Får håpe det gjelder for deg også akkurat nå[emoji28] god tur!
Takk for det! Satser på at det ikke skjer noe før jeg er hjemme igjen i hvert fall :-)

Back
Topp